سینماژورنال: شبکه های ارتباطی موجود در فضای مجازی هرچند از تریبونهای رسمی چنان که باید جدی گرفته نمی شوند و بیشتر هشدار درباره آسیبهای این شبکه هاست که به گوش می رسد اما یک گام پایین تر از تریبونهای رسمی حتی ارزشی ترین نهادهای ما نیز از این رسانه ها به عنوان پل ارتباطی با مخاطبان بهره می گیرند.
به گزارش سینماژورنال چند روزی است که یک فراخوان انتخاب بازیگر برای ایفای نقش در قالب چهار چهره تأثیرگذار تاریخ دفاع مقدس در شبکه های مختلف ارتباطی از وایبر گرفته تا تلگرام و واتزاپ و البته شبکه های اینستاگرام و فیسبوک دست به دست می چرخد.
در این فراخوان بدون نام بردن از عنوان پروژه از عموم علاقمندانی که چهره هایی شبیه به شهدایی چون ابراهیم همت، احمد بروجردی، محسن وزوایی و احمد متوسلیان داشته اند خواسته شده تصویر خود را از طریق ایمیل یا نرم افزار تلگرام به دست اندرکاران پروژه برسانند.
چنین آگهیهایی اگر مرتبط باشد با پروژه های نامعلوم سوپرمارکتی چندان توجه را جلب نمی کند اما وقتی می بینی فراخوان انتخاب بازیگر برای بازی در نقش شهدایی است که آرامش امروزمان مدیون آنهاست حتما کنجکاو می شوی که بدانی ماجرا از چه قرار است.
کودکی ناتمام احمد متوسلیان
کنجکاوی سینماژورنال خیلی زود نتیجه داد و مشخص شد این فراخوان انتخاب بازیگر برای پروژه ای سینمایی است با عنوان “کودکی ناتمام”؛ پروژه ای که بناست کارگردانی به نام محمدحسین مهدویان آن را بسازد.
این پروژه مروری دارد بر بخشهایی از زندگی احمد متوسلیان یزدی فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله در هشت سال دفاع مقدس؛ وی یکی از ۴ دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان در سال ۱۳۶۱ بود.
اگر سوابق کارگردان “کودکی ناتمام” را می خواهید به غیر از مستندهایی تقریبا ناشناخته فقط با یک گزینه آشنا روبرویید و آن هم کارگردانی اثری به نام “آخرین روزهای زمستان” که مروری بود بر بخشهایی از زندگی شهید حسن باقری.
جالب است که نگارش فیلمنامه اثر را هم مهدویان خودش انجام داده است و قصد دارد به زودی و با دریافت پروانه ساخت اثر آن را جلوی دوربین ببرد.
طبیعی است که تولید پروژه ای دفاع مقدسی هزینه بالایی داشته باشد و برای همین اینکه تهیه کنندگی کار را کدام نهاد برعهده دارد حائز اهمیت است.
استفاده مجری بیلبوردهای “صداقت آمریکایی” از نرم افزار روسی “تلگرام”
کمی جستجو مشخص می سازد که سازمان هنری-رسانه ای اوج که بیش از هر چیز به واسطه اجرای بیلبوردهای “صداقت آمریکایی” شناخته میشود و این روزها “بادیگارد” ابراهیم حاتمی کیا را در مسیر تولید دارد سرمایه گذار اصلی و تهیه کننده پروژه است.
پروژه هنوز وارد پیش تولید نشده است ولی گویا حدودا دو سالی صرف تحقیق و نگارش فیلمنامه اثر شده است و بخشی از فیلم در کردستان می گذرد و بخشی در شهرک دفاع مقدس و پادگان دوکوهه خوزستان.
اینکه کارگردانی که سابقه چندانی در عرصه سینمای جنگ ندارد برای تولید پروژه ای پرهزینه و با سوژه ای استراتژیک انتخاب شده را که کنار بگذاریم، اینکه ارگانی عظیم مانند سازمان اوج برای انتخاب بازیگران یکی از پروژه های پرهزینه اش به شبکه های اجتماعی اعتماد کرده و فراخوان آن را از طریق این شبکه ها و از جمله تلگرام که یک نرم افزار روسی است(!) منتشر می کند مطمئنا اتفاق جالبی است و احتمالا روندی که در آینده هم دنبال خواهد شد.
چه جالب
صداقت امریکایی
و
تلگرام روسی
.
.
.
.
خیلی جالب به سوژه اشاره کردید
واقعا نگاهتون به سوژه های این جوری رو می پسندم