سینماروزان: انتشار خبر اتخاذ یک تمهید گیشهای با ارائه بلیت ۲۲۰ هزار تومانی برای اکران فیلم ۱۹۰ دقیقه ای “پیرپسر”(اینجا را بخوانید) با واکنش مدیرعامل موسسه پخش بهمن سبز مواجه شد
هادی اسماعیلی مدیرعامل بهمن سبز با اشاره به زمان طولانی فیلم سینمایی «پیرپسر» پیشنهاد کرد که فیلم باید کوتاه شود وگرنه معلوم نیست چه کسی حاضر خواهد بود برای تماشای یک فیلم که دو سانس را اشغال میکند ۲۲۰ هزار تومان پول بپردازد.
هادی اسماعیلی، مدیرعامل موسسه بهمن سبز که بیش از یک سوم سالنهای سینمایی کشور را در اختیار دارد؛ با تمجید از کیفیت فنی فیلم «پیرپسر» و بازی هنرپیشههای آن خصوصاً حسن پورشیرازی بیان کرد: پیر پسر فیلمی است که از جهات مختلف فرمی، نکات قابل تحسینی دارد اما زمان طولانی این فیلم ممکن است با قالبهای متعارف نمایش فیلم در سینمای ایران همخوان نباشد و مشکلاتی بوجود بیاورد.
اسماعیلی در ادامه گفت: اگر زمان این فیلم کوتاه شود، احتمالاً اکران آن موفقتر خواهد بود اما بعید به نظر میرسد که با زمان ۱۹۰ دقیقهای یک فیلم، سالنداران سینما حاضر به نمایش گسترده آن باشند.
مدیرعامل موسسه بهمن سبز ادامه داد: “پیرپسر” زمان پخش دو سانس از فیلمهای متعارف و معمولی سینمای ایران را پر میکند و ممکن است سالنداران تمایلی به اکران آن نشان ندهند. اگر هم قیمت بلیت دو برابر شود تا این قضیه را جبران کند، ممکن است ریزش قابل توجهی در مخاطبان به وجود بیاید.
این مدیر سینمایی با اشاره به افزایش قیمت بلیت سینما در سال ۱۴۰۴ گفت: در سالهای اخیر بارها دیده شده که قیمت بلیت سینما تاثیر محسوسی روی تعداد مخاطبان داشته است و معلوم نیست چه کسی حاضر میشود برای تماشای یک فیلم ۲۲۰ هزار تومان پول بپردازد؟

وی در ادامه با اشاره به اینکه زمان فیلم «پیر پسر» قبلا بیشتر از این بوده و به حدود ۴ ساعت هم میرسیده، گفت: ظاهرا نسخه فعلی پیرپسر، به نسبت نسخه اولیه کوتاهتر شده است و ممکن است سازندگان آن برای کوتاهتر کردنش حساسیتهایی داشته باشند یا تشخیصشان این باشد که کار نباید از این فشردهتر شود تا صدمهای نخورد. در این صورت میتوان به آنها پیشنهاد داد که کارشان را به صورت یک مینیسریال عرضه کنند.
این مدیر سینمایی در ادامه افزود: این شور و شوقی که در حمایت از «پیرپسر» راه انداخته اند را میتوان درک کرد اما باید پرسید چرا چنین اشتیاقی برای نمایش فیلمهایی دیده نمیشود که از جشنوارههای چند سال قبل باقی ماندهاند و باعث شده که میلیاردها تومان در صف اکران باقی بماند.
اسماعیلی همچنین تاکید کرد: یک فیلم به تنهایی نمیتواند سینمای ایران را نجات دهد یا مسیر آن را عوض کند و ما وقتی وضعیت رو به سامانی خواهیم داشت که چرخه نمایش فیلم در ایران نظم و سامان مناسبی داشته باشد و همه فیلمهایی که از حداقلهای فرمی برخوردارند، فرصت این را داشته باشند که بخت خودشان را در گیشه آزمایش کنند.