سینماروزان: “عنکبوت”- با روایتی از زندگی قاتل زنجیرهای زنان خیابانی مشهد- پرفروشترین فیلمی است که بعد از جشنواره چهلم فجر روی پرده رفته است ولی کارگردان چندان از شرایط اکران، راضی نیست.
ایرج زاد درباره اکران “عنکبوت” در هفته های منتهی به آخر سال به روزنامه اعتماد گفت: باور كنيد از اين بدتر نميشد. اين موقع فيلم عنكبوت را اكران كردند كه زودتر از شرش خلاص شوند (ميخندد)
این کارگردان درباره دردسرهای دریافت مجوز ساخت فیلم در دولت اعتدال بیان داشت: بزرگترين مساله ما همين مسوولان محافظهكار هستند كه مانع اصلي رشد فرهنگي جامعه ميشوند. شش ساعت در ماه رمضان پشت در اتاق مسوولي نشستم، عاقبت در راه پلهها او را یافتم و توانستم با او صحبت كنم كه اصلا چرا ميخواهم اين فيلم را بسازم.
وی ادامه داد: مدیران همواره ميخواهند فيلمهايي ساخته شود كه خوشايند آنها باشد و تعريف و تمجيد كند و فقط به نقاط روشن بپردازد يعني فيلمساز فقط به مطلوبها در كشور اشاره داشته باشد و نه چيز ديگري. اين يك بحث ماجراست و ماجراي ديگر اينكه به لحاظ تاريخي آمار چنين فيلمهايي در سينماي ايران بسيار كم است. فيلمهايي كه در دايره بحث فيلم عنكبوت قرار ميگيرند تنها فيلمهاي عروس آتش، خانه پدري و بماني يكي، دو مورد ديگر است.
کارگردان “عنکبوت” بیان داشت: در ايران با اكران فيلم «عنكبوت» ميبينيم كه بحثهايي بين خانوادهها و رسانهها شكل ميگيرد اما بايد با پايان اكران اين فيلم، فيلم بعدي جايگزين شود كه جاي بحثهايي نظير فيلم «عنكبوت» را پر كند تا به اندازه كافي اين مباحث تداوم داشته و سينما آن تاثيرگذاري لازم را بر مخاطب داشته باشد و پايدار باشد تا مسائلي نظير اهواز يا بابك خرمدين به يكباره جامعه را دچار شوك و التهاب نكند و …
فیلم خوبی ه
خوشم اومد
خیلی خوب بازی کرد
محسن تنابنده
بارک الله داره
اسم فیلم و فقط