سینماژورنال: همه ساله به انتهای سال که می رسیم و در روزهای نخستین سال جدید رسانه های مختلف به بررسی آماری موفق ترین فیلمها و کارگردانان در گیشه می پردازند و به این طریق می کوشند بیلانی ارائه دهند از وضعیت اکران در سینمای ایران.
به گزارش سینماژورنال با این حال کمتر پیش آمده که رسانه ای بیلانی هم درباره کیفیت کار مدیران روابط عمومی و مشاوران رسانه ای پروژه های مختلف سینمایی اکران شده در یک سال بدهد.
خبرگزاری “نسیم” اما در بدعتی جالب در بخشی از گزارشی که پیرامون پرفروش ترین محصولات سینمایی ۹۴ ارائه داده به مرور موفق ترین مدیران روابط عمومی هم پرداخته است.
سینماژورنال بخشی از گزارش “نسیم” که مربوط به موفق ترین مدیران روابط عمومی اکران ۹۴ است را ارائه می دهد:
یکی از نکات مغفول مانده در بررسی فیملهای پرفروش مدیریت روابط عمومی آنهاست که اغلب در بررسی دلایل فروش بالا چنان که باید مورد توجه قرار نمی گیرد.
در میان ۱۰ فیلم بالای جدول فروش ۹۴ اگر بخواهیم آثار را براساس مدیران روابط عمومی آنها که عمدتا مشاوران رسانه ای کار هم هستند رصد کنیم یک فیلم “عصر یخبندان” مدیر روابط عمومی مشخصی نداشت و کارهای رسانه ای مربوط به آثار از طریق تهیه کننده صورت می گرفت.
در میان فیلمهای باقیمانده تیم امید عشیری-منصور جهانی دو فیلم “ایران برگر” و “دوران عاشقی” را به عنوان مدیران روابط عمومی در میان ۱۰ فیلم صدرنشین جدول فروش دارند.
حسین معززینیا (محمد…)، نگین موسوی(نهنگ عنبر)، هادی فیروزمندی(شاهزاده روم)، هانیه قاسمی(در مدت معلوم)، علی زادمهر(گینس)، مهیار جوادی فر-بیتا موسوی(رخ دیوانه) و گروه فرهنگی-هنری لیوا(استراحت مطلق) هر کدام یک فیلم در میان ده فیلم پرفروش سال دارند.
البته که در این بین بعضی از فیلمها مانند فیلم مجیدی در برهه ای از زمان روابط عمومی خود را تغییر دادند که احتساب، براساس مدیر اصلی روابط عمومی است.