سینماژورنال: جشنواره پویانمایی تهران که به صورت دوسالانه برگزار میشود به مانند بسیاری دیگر از جشنواره های مملکتی نشستهای نقد و بررسی دارد.
به گزارش سینماژورنال باز هم به مانند دیگر جشنواره ها، هرازگاه در این نشستها هم صحبتهایی مطرح میشود که شاید در شرایط عادی بخش اعظم آنها دچار سانسور شود.
در یکی از نشستهای جشنواره پویانمایی امسال که در آن رضا میرکریمی سازنده انیمیشن “نامها” و بهرام عظیمی سازنده انیمیشن “بابا” حضور داشتند انتقاداتی که میرکریمی به انیماتورها منتسب نمود سبب ساز آن شد که عظیمی هم با بیانی صریح پاسخ او را بدهد.
میرکریمی: هیچ کس در شرکتهای انیمیشن ماندگار نیست
به گزارش سینماژورنال و بنا به اطلاعات ارائه شده در گزارش زهرا نجفی در “شهروند” صحبتهای میرکریمی از جایی سبب دلخوری اهالی انیمیشن حاضر در نشست شد که یکی از شرکتکنندگان از تغییر کیفیت طراحیهای فیلمهای او انتقاد کرد و این کارگردان در پاسخ به او گفت: این موضوع مشکل من هم هست. همه شرکتهای انیمیشن ما خروجیشان خوب است اما زمانی که به ساختمان آنها مراجعه میکنید، میبینید که کارکنان این شرکتها در جای بسیار بد، نامناسب و کوچکی در حال کار هستند که گویی هیچکس در آن ماندگار نیست و هر کسی فرصت بهتری پیدا کند، از آنجا میرود.
بخشی از مشکل به خاطر تنبلی انیماتورهاست
او با اشاره به اینکه انیماتورها بیشتر از دو یا سه بار اصلاح طرحها را نمیپذیرفتند، بیان کرد: به نظر من بخشی از این موضوع به خاطر تنبلی و حرفهای نبودن انیماتورهای ماست و اینکه آنها بیشتر از دو تا سه ماه سر پروژه ها نمی مانند.
عظیمی: میرکریمی انیماتورها را احمق خطاب کرد
به گزارش سینماژورنال میرکریمی بعد از بیان حرفهایش و در حالی که نشست همچنان ادامه داشت، نشست را ترک کرد. این امر دلخوری حاضران و از جمله بهرام عظیمی را به دنبال داشت. عظیمی در پاسخ به میرکریمی با بیانی صریح گفت: آقای میرکریمی رسما ما انیماتورها را احمق خطاب کردند.
ما هم اگر قدر شما حمایت میشدیم شرکتهایمان در مکانهای کوچک نبود
وی ادامه داد: کاش اندکی تامل میکرد تا پاسخاش را میدادم. ما هم اگر قدر ایشان حمایت میشدیم، دیگر شرکتهایمان در مکانهای کوچکی نبود که سیم توی سیم باشد.
ماندن یا نماندن انیماتورها به انتخاب درست تیم سازنده بازمی گردد
عظیمی درباره انیمیشن خودش “بابا” بیان داشت: ساخت انیمیشن “بابا” یکسالونیم به طول انجامید. آقای میرکریمی که میگوید انیماتورها بیشتر از دو، سه ماه سر پروژهای نمیمانند باید بداند که همه اینها به انتخاب درست تیم سازنده بازمیگردد وگرنه هم این پروژه یکسال و نیم طول کشید و هم انیمیشن سینمایی “تهران ١٥٠٠” سه سال طول کشید که تنها یک نفر نتوانست تا پایان به دلایل دیگری با ما بماند.