1

یک نیروی واقعا صنفی به نام کامران ملکی؛ رکورددار حضور در مجموعه‌ی مدیریتی خانه سینما

سینماروزان/محمد شاکری: اگرچه با انتقال ارائه تسهیلات معیشتی تمام صنوف هنری به صندوق اعتباری هنر، باید منتظر انتصاب مدیری قدرتمند -که توان جذب تسهیلات را برای صندوق داشته باشد- در رأس صندوق بود بلکه مشکلات سالیان هنرمندان بهبود یابد ولی در صنوف هنری نیز همچنان برخی مهره های کارآمد صنفی هستند که در هیأت مدیره ها حضور داشته و تا حد امکان کمک می‌کنند به حل مشکل.

 

با برگزاری هفدهمین مجمع عمومی خانه سینما برای انتخاب اعضای جدید هیات رییسه جامعه اصناف سینمای ایران، هنوز کامران ملکی با پنج دوره حضور در هیات مدیره (دوره های هفتم،دهم،یازدهم،سیزدهم،چهاردهم )، یک دوره بازرس ( دوره پانزدهم ) و یک دوره قرارگرفتن در جایگاه علی البدل هیات رییسه ( دوره هفدهم )، عهده‌دار بیشترین حضور در مجموعه مدیریت این نهاد صنفی است.

 

کامران ملکی که از اعضای باسابقه انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی است، سالها عهده‌دار مسئولیت‌هایی نظیر معاونت طرح و برنامه ، مدیرت امور اصناف و همچنین مشاور رسانه ای و ارتباطات جامعه اصناف سینمای ایران بوده است و همواره تلاش کرده به جای آن که مدیحه‌سرای مدیران بالادست باشد به فکر کمک به حل مشکلات بدنه سینما و به خصوص افراد ازکارافتاده و نیازمند باشد.

کامران ملکی؛ رکورددار حضور در مجموعه مدیریتی خانه سینما
کامران ملکی؛ رکورددار حضور در مجموعه مدیریتی خانه سینما

حدود شش هزار نفر از دست اندرکاران سینمای ایران در قالب ۳۲ صنف در همه تخصص های سینمایی، عضو خانه سینما هستند و باید افرادی مانند کامران ملکی بیش از اینها در ساختار مدیریتی چنین صنوفی باشند بلکه قدری از تالمات معیشتی سینماگران کاسته گردد.

 

حضور کامران ملکی در مجموعه ی هیات رییسه دوره جدید خانه سینما هم مزیتی برای صنف منتقدان و نویسندگان سینماست و هم امتیازی برای کف صنف که از طریق او برخی مشکلات مبتلابه خویش را به گوش بالادست برسانند. امیدواریم وزیر ارشاد دولت چهاردهم و رییس سینمای این دولت نیز در بحث رفع و رجوع مشکلات معیشتی سینماگران از تجربیات چنین افرادی بیشتر استفاده کنند؛ افرادی مثل کامران ملکی بی حاشیه هستند ولی تا حد توان، کمک می‌کنند به حل مساله.