1

گزینه جدی وزارت ارشاد دولت چهاردهم کیست؟

سینماروزان: مدت زمانی کوتاه تا معرفی وزاری پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس، حرف و حدیث درباره گزینه های مختلف تصدی گری وزارت ارشاد، بیش از پیش است.

برخی از آنها که پیشنهاد زعامت ارشاد را داشته اند به دلایل مختلف و از جمله حاشیه های فراوان حول این وزارتخانه، بودجه اندک وزارتخانه و در مقابل حجم بالای امور جامانده، علاقه ای به این وزارتخانه ندارند و ترجیح می‌دهند به وزارتخانه های کم حاشیه و متمول بروند‌.

فقط در نظر بگیرید تنها ساختار متولی رسیدگی به امور معیشتی هنرمندان-صندوق اعتباری هنر- با فقط حدود صد هزار عضو، هنوز نتوانسته برای ایجاد یک تعاونی مصرف برای هنرمندان یا شارژ دائمی هنرکارت یا ایجاد بیمه بیکاری برای هنرمندان یا راه اندازی بیمارستانی فراگیر برای هنرمندان، کاری کند و دلیل اصلی هم کمبود بودجه عنوان شده و حالا وزیر ارشاد اگر بتواند همین صندوق هنر را بسامان کند، هنر کرده.

البته نباید از یاد برد که برخی از معزولان دولت‌های پیشین که عاشق دیده شدن به هر نحو-ولو سلفی با تابوت هنرمندان هستند-نه تنها از حضور در وزارت ارشاد استقبال می‌کنند بلکه حتی حاضرند با تندروهای چپ و راست بسازند بلکه منصبی در وزارتخانه پیدا کنند ولی آنچه از قرائن پیداست اینکه مسعود پزشکیان آزموده را نخواهد آزمود و به معزولان معلوم‌الحالِ چپ‌گرد راست‌باز اعتماد نخواهد کرد.

بعد از رضا صالحی امیری، حسین انتظامی، عباس صالحی و مصطفی کواکبیان، به تازگی نام علی مطهری به عنوان گزینه جدی تصدی گری وزارت ارشاد دولت چهاردهم مطرح گشته.

علی مطهری؛ گزینه وزارت ارشاد دولت چهاردهم؟
علی مطهری؛ گزینه وزارت ارشاد دولت چهاردهم؟

علی مطهری فرزند شهید مرتضی مطهری از تئوریسین‌‌های جمهوری اسلامی است معروف به معلم شهید با سابقه نایب رییسی مجلس و نمایندگی در دوره های هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی.

علی مطهری سابقه سالها مدیریت انتشارات صدرا و نظارت بر نشر تألیفات پدر را در کارنامه دارد. با تحصیلات دکترای فلسفه و البته سابقه عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس که می‌تواند برگ برنده‌ای باشد برای رفع و رجوع مشکلات احتمالی سرراه اهالی فرهنگ و هنر.