1

کامران حجازی تهیه‌کننده فیلم #کت_چرمی مطرح کرد: بولتن نویسان هستند که پوست موزها را زیر پای مدیران می‌اندازند!/راجع به همه معضلات اجتماعی باید فیلم ساخت!/ تا قبل از اعدام #الکس کسی اجازه کار درباره پرونده او را نداشت!/ فیلم اجتماعی سانسور شدنی نیست!/برای کمک به سینما، سینماگران و مدیران اجازه ندهند طرف سومی در مسائل سینما دخالت کند!

سينماروزان/امیرعباس صباغ: مساله آزاردهنده‌ای که با آن رو به رو هستیم این است که مسائل خارج از سینما در روند تصمیم گیری برخی مدیران تاثیر مستقیم دارد که نقش اصلی را در این میان رسانه های بولتن نویس دارند!!

کامران حجازی تهیه کننده فیلم کت چرمی که به تازگی به نمایش عمومی درآمده با بیان مطلب فوق در برنامه سینمامعیار گفت: آنهایی که بدون هیچ عقبه سینمایی و حتی رسانه ای با بولتن نگاری هم برای فیلمها مشکل ایجاد می کنند و هم پوست موز زیر پای مدیران می اندازند، نه تنها مشکلی را حل نمی کنند که بر عکس فضا را بیشتر دچار حاشیه و چالش می کنند.

وی ادامه داد: فکر می کنم راجع به همه معضلات اجتماعی (حتی آنهایی که بسیار سیاه و چرک است) می توان و باید فیلم ساخت و در کت چرمی با نگاه به پرونده جنجالی الکس ( که در کار قاچاق دختران به خارج از کشور بود) هم به این معضل پرداختیم و هم به موضوع مواد مخدر، کارگردان فیلم پیش از این مستندی در این باره ساخته بود و دغدغه ساخت یک فیلم سینمایی را داشت که من هم استقبال کردم اما نخواستم درگیر فضای سیاه و چرک این موضوع شوم به طوریکه اصل موضوع به حاشیه برود! و ترجیح دادم بیشتر به خود مساله و طرح این معضل اجتماعی بپردازم.

حجازی افزود: یکی از مشکلات ما در طرح موضوعات اجتماعی در فیلم های سینمایی این است که معمولا اجازه نمی دهند در زمان همان بحران راجع به آن حرف بزنیم مثلا همین موضوع الکس تا قبل از اینکه اعدام شود کسی نمی توانست راجع به این مساله فیلم بسازد و خبر دارم چند مستند که درباره این موضوع ساخته شده بود مجوز پخش نگرفتند که به نظرم اشتباه بود چون فیلمساز چشم جامعه است و باید هشدار بدهد.

دردسرهای تولید فیلم‌های اجتماعی به روایت کامران حجازی
دردسرهای تولید فیلم‌های اجتماعی به روایت کامران حجازی

تهیه‌کننده کت چرمی اذعان کرد: من نمی دانم چرا کنش اجتماعی یا پست یک بازیگر با ۸۰۰ فالوور باید سرنوشت یک فیلم را تغییر دهد؟ چرا مسائل اجتماعی و خارج از فیلم اینقدر روی فیلم ها اثر دارد؟ سینمای اجتماعی در این سال‌ها به قدر کافی رنجور شده و باید کمک کنیم این سینما سرپا بماند وگرنه به زودی سینمای اجتماعی از بین می رود و دیگر سینمای اجتماعی نداریم. به نظرم فیلم اجتماعی سانسور شدنی نیست، مگر آن که صحنه زننده داشته باشد. این جنس سینما بالاخره پیامی که دارد را منتقل می کند. مثل همین فیلم کت چرمی که ما ساختیم و حرف و پیام خود را بیان کرده و آسیب اجتماعی مد نظرمان را هم مطرح می کند.

حجازی خاطرنشان ساخت: رویکرد جدید سازمان سینمایی این است که هر جنگی دارد در مرحله پروانه ساخت انجام دهد و هر مشکلی دارد را همان جا حل کند. برای کمک به سینما باید دو طرف ماجرا ( سینماگران و مدیران) از چیزهایی بگذرند و تعامل بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند طرف سومی وارد بازی شده و کار را به بن بست و افزایش هجمه ها بکشاند! باید صبوری بیشتری داشت و با گفتگو مشکلات را حل کرد.