سینماژورنال: محسن چاووشی خواننده محبوب موسیقی پاپ ایرانی اخیرا در گفتگویی تفصیلی برخی ادعاها درباره حضور در دفتر امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما را طرح کرد.
به گزارش سینماژورنال چاووشی در آن گفتگو با اشاره به اینکه مدتی از دوران غیرمجازش را در استودیوی آفاق متعلق به امیرحسین شریفی گذرانده است از این گفت که حتی آلبومهای “متاسفم” و قطعات “سنتوری” را هم در همین استودیو ضبط کرده است اما بعد از حدود ۹ ماه حضور در این استودیو به دلیل آنچه رفتار مدیر استودیو قلمداد شده آنجا را ترک کرده است.(اینجا را بخوانید)
محسن پسر خوب و جوان محترمی بود
واکنش امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما نسبت به این ادعاها جالب است. شریفی با اشاره به اینکه به واسطه فرزندش شاهرخ با چاووشی آشنا شده است به سینماژورنال گفت: محسن پسر خوب و جوان محترمی بود و رابطه اش آن قدر با من صمیمانه بود که مرا “عمو” خطاب می کرد.
وی ادامه داد: چاووشی درباره ارتباط با من تقریبا همه چیز را گفته است به جز یک چیز؛ آن هم اینکه وی مدتی بعد از حضور در استودیوی آفاق قید ایران را زد و در حال رفتن از ایران بود که او را برگرداندم و مجددا در استودیو کارش را ادامه داد که به تولید اثر خاطره انگیز “سنتوری” هم منجر شد.
از روی آب، او را برگرداندم
این تهیه کننده در شرح مهاجرت ناتمام چاووشی از ایران گفت: دقیقا یادم است در جاده شمال در حال رانندگی بودم که محسن تماس گرفت و گفت روی آب است!
شریفی افزود: در مسیر تهران به شمال حوالی آبعلی بودم که محسن تماس گرفت و گفت “عمو دارم می روم”. وی گویا قصد داشت از مرز دریایی از کشور خارج شود و من خودرو را کنار زده و ایستادم و گفتم همین الان برگرد.
تهیه کننده “پری” مهرجویی و “ضیافت” کیمیایی خاطرنشان ساخت: انصافا محسن پسری بود که احترام بزرگترها را نگه می داشت و همین حرف من باعث شد که به کشور بازگردد و بعدتر مجوز هم بگیرد وگرنه شاید اگر آن تماس نبود وی الان ایران نبود و به بیان بهتر از روی آب، او را برگرداندم.
ابدا برخورد بدی میان ما صورت نگرفت
امیرحسین شریفی درباره آن بخش از گفته های چاووشی که گفته به دلیل رفتار خاص وی مجبور به ترک استودیو آفاق شده است به سینماژورنال گفت: ابدا برخورد بدی میان ما صورت نگرفت و تا آخرین لحظه ای که کنار ما بود مانند پدر کنارش بودم و هیچ مشکلی با هم نداشتیم. چاووشی آن قدر پسر مودبی بوده و هست که اصلا امکان شکل گیری برخورد پیش نمی آید.
مشکل محسن با حراست ارشاد بود
وی خاطرنشان ساخت: مشکل اصلی محسن در آن دوران نداشتن مجوز بود که گویا حراست ارشاد درباره اش سختگیری های خاصی را انجام می داد و من هم سعی کردم با ایجاد شرایط کار در استودیو بهش کمک کنم. البته که اگر مجوز می گرفت برای انتشار آلبوم هم بهش کمک می کردم که در آن مدت مجوز نگرفت.
تهیه کننده “اشک سرما” با اشاره به ساخت قطعات “سنتوری” توسط چاووشی به سینماژورنال بیان داشت: فارغ از ارتباط قبلی که میان من و مهرجویی وجود داشت فکر می کنم در مسیر معرفی چاووشی به مهرجویی، محمدرضا شریفی نیا هم نقش داشت. محسن قطعات “سنتوری” را هم در استودیو آفاق ضبط کرد که کارهای خوبی هم شد.
نه فقط چاووشی که محسن یگانه و فرزاد فرزین هم در دفتر ما رفت و آمد داشتند
شریفی که آخرین تولیدش فیلم ضدداعش “آوازهای سرزمین من” بوده است با اشاره به اینکه در آن روزگار سعی می کرد از بیشتر خوانندگانی که مشکل مجوز داشتند حمایت کند اظهار داشت: نه فقط محسن چاووشی که خوانندگانی چون محسن یگانه و فرزاد فرزین هم در دفتر ما رفت و آمد داشتند و البته اگر مجوز می داشتند حتی امکان همکاری سینمایی با آنها فراهم بود.
وی ادامه داد: خسرو معصومی، سیروس الوند و اسماعیل فلاح پور از جمله کارگردانانی بودند که در آن زمان با آنها برای تولید آثاری با حضور این چهره های جوان و مستعد صحبتهایی انجام دادیم که به دلیل مشکل مجوز، امکان همکاری پیش نیامد.
چاووشی خواننده محترمیه و البته مثل همه آدما ممکنه حافظه اش به مرور زمان کم بشه…
امیرحسین شریفی هم نقطه نظر خودشو گفته
من یادمه که اون سال ها یک بار به طور جدی شایعه ی رفتن محسن چاوشی از ایران مطرح شد. همون سال های سختی که چاوشی پی در پی به بن بست ارشاد می خورد و آلبوم های کم نظیرش یکی یکی لو می رفتن. خوب یادمه که به عنوان یه هوادار چجوری یک هفته ی تمام یک چشمم اشک بود و یک چشمم خون و چه داغی رو روی دلم احساس می کردم. تا این که بالاخره تونستم به طریقی بفهمم مسئله چیزی بیشتر از مطرح شدن یک حرف نبوده و هنرمند محبوبم باز هم قراره صبوری پیشه کنه. حالا اما می تونم حدس بزنم که احتمالا اون شایعه ازاین ماجرا آب می خورده. واقعا اگه ماجرا همین طور باشه که ایشون می گن به شخصه سپاسگزارشون هستم که توی اون شرایط حساسِ هنرمند محبوبم اینطور مسئولانه پی گیر بودن و باعث شدن که محسن چاوشی توی مسیر درست خودش بمونه. محسن هم توی مصاحبه ی اخیرش حرف خاصی نگفته بود، بنظر من توی اون روزهای ناکامی و سرخوردگی طبیعی بوده که حس کنه شاید مدیریت استودیو از حضور خودش و تیمش که به ثمری نمی رسیده معذبه. اون حرف محسن در واقع می تونه ناشی از یه حس درونی که اون موقع داشته، بوده باشه نه الزاما واقعیت.
شاید میخاسته بره دیدن برادراش. ک توی بلژیک بودن. مهاجرت؟؟؟!!!! اونم چاوشی؟؟؟ ۹خخخ
بلژیک از دریا؟؟؟
اون استدیو برای پسر شما بود آقای شریفی و اگر اتفاقی چاوشی رو ناراحت کرده حتما از طرف پسر شما شاهرخ بوده که صدابردار استدیو بود و نزدیک به چاوشی
چاوشی و دیگر هیچ…
چاووشی هم یه خواننده معمولیه…صداش هم بخاطر شباهت با قمیشی بولد شد وگرنه چیزی نداشت جز خوندن از خودکشی و بدبختی و مرگ و…
خخخخ
توروخدا دست بردار دوست عزبز آخه ینی چی این حرف شما؟؟
محسن یه خط جدا از قمیشیه که حالا رودستشم زده….بعدشم اصلا شباهت صداش باعث نشده بولد شه.
شما برو آلبومایی که از اول تا حالا داده بیرونو گوش کن.نه تنها خودکشی و مرگ و بدبختی نیست بلکه تو آلبوم سیزده از اشعار شعرای بزرگ مث مولوی هم استفاده کرده.که این پیشرفت نشونه ی ذکاوتشه.
شما هنو تو فاز سال ۸۲ موندی دست ما یا محسن نیست که….
بیخیاااال بابا
البوم نفرین که به نام البوم مجتبی کبیری اومد
کبیری هم که خودش کپی کار قمیشی بووود
اولا ک در جاهی مختلف فرق داشت .. کم جوک بگید بابا .. کسی ک ی سبک جدید اورده هیچ وقت تقلیدی نیس .. فق تو البوم اول شباهت وجود داشت که اونم با اون امکانات محسن و بی پولیش جای تعجب نداره .. توخوابین .. یا چشم موفقیتاشو ندارین .. تنها خواننذه ای که به گوش مخاطب داره احترام میزاره محسنه با استایل خودش نه کس دگ ..
تعصب چیز خوبی نیست…پدر بشریتو درآورده
حداقل به ایشون احترام نمیزاری یکم معرفت وفهمم چیزخوبیه به مخاطباش احترام بزار کسیکه اهنگ کجایی اون ۱۵میلیون دانلودداشته نمیدونم چجوری روت میشه اینطوری بنویسی شمااحتمالا اهنگهای تتلو ونجفی وسندی روکه رو استیج هرشب به این واون ایرادمیگیره گوش میکنی بنابراین بروبااوناحال کن شما انقدرکلاست بالاس راست میگی ما۱۵میلیون دنبال مرگ و…هستیم
دوست عزیز شما حتی شهرام آذر و هم نمیشناسی…چون ایشون خواننده و آهنگسازیه که نه تنها بزرگترین خواننده ایران ابراهیم حامدی باهاش کار کرده که همین اقای چاووشی هم آهنگ بازار خرمشهرو با کاور قطعه دلدار ایشون میسازه…
محسن چاوشی بدون شک بهترین خواننده ی کشوره
به قول آقای بهروز صفاریان چاوشی از همون اول هم شبیه هیچکس نبود و چون ما به شنیدن صدای جدید عادت نداریم و دنبال یه اسم میگردیم واسه همین بعضیها صدای چاوشی رو به قمیشی ربط دادن درصورتی که صدای چاوشی خشن تر و بم تر از صدای قمیشیه، صدای قمیشی نازکتر و صاف تره، سبک این دو خواننده هم هیچ شباهتی به هم نداره، چاوشی معمولا تلفیقی و راک کار میکنه و قمیشی معمولا پاپ
درمورد اون دوستی هم که گفت بازار خرمشهر کاوری از آهنگ دلدار شهرام آذره فقط میتونم بخندم، نمیدونم چرا فقط شما متوجه کاور بودن این آهنگ شدین و تو اینهمه سال کسی نفهمید
نمیدونم چرا یه آهنگ کاور هیت شد و درصورتی که آهنگ اصلی اصلا شنیده نشد
همیشه به قطار در حال حرکت سنگ میزنن، خداروشکر که افرادی مثل شما هستن که به آقای چاوشی ثابت میکنن که موفقه