#فسیل نزدیکتر شد به ۳۰۰میلیارد/ #هتل در مرز ۱۵۰میلیارد/ #شهر_هرت از ۷۵میلیارد پرید/ #بچه_زرنگ ۴۰میلیاردی شد/ #نارگیل ۲۰میلیاردی شد/ #عامهپسند ۳میلیاردی شد و #جوجه_تیغی در مرز ۳میلیارد/قعرنشینی #آهو!+آمار کامل فروش
سینماروزان/مهدی فلاح: صدرنشین فروش هفتگی کمدی هتل است که در هفته گذشته حدود ۲۰میلیارد فروخته و صدرنشین باکس آفیس همچنان فسیل است که برخی بدنبال محدودیت اکران آن هستند ولی مردم همچنان هوادار آن.
فسیل ۳میلیارد هم این هفته فروخته و مماس با ۲۹۰میلیارد شده. هتل ۱۸میلیارد فروخته و نزدیک است به ۱۴۵میلیارد.
شهر هرت حدود یک میلیارد در این هفته فروخته و ۷۵میلیارد را رد کرده. بچه زرنگ ۵میلیارد در این هفته فروخته و ۴۰میلیاردی شده.
نارگیل حدود ۲میلیارد در این هفته فروخته و ۲۰میلیاردی شده. گیجگاه حدود ۱.۵میلیارد فروخته و در مرز ۱۲میلیارد است.
عامه پسند از فیلمهای تازه اکران است که با وجود محدودیت تبلیغاتی و ممنوعالتبلیغ بودن بازیگرانش، حدود ۱.۵میلیارد در این هفته فروخته و ۳میلیاردی شده. جوجهتیغی ۲میلیارد در هفته اخیر فروش داشته و در مرز ۳میلیارد است.
در قعر باکس آفیس فیلم آهو قرار دارد که تاکنون و بعد از یک ماه فقط حدود ۲۰۰میلیون فروخته. هوشنگ گلمکانی سازنده فیلم از سیاستگذاران هنروتجربه در سالهای ابتدایی راه اندازی این گروه بود و عجیب است که فیلمش را برای اکران به هنروتجربه نداده تا آهو در جریان آزاد اکران، قعرنشین شود. اگر گلمکانی فیلمش را برای اکران به هنروتجربه میداد نتیجه بهتری عایدش نمیشد؟ حداقلش این است که در اکران هنروتجربه چندان بر فروش تمرکز نمیشود و بیشتر بناست با برگزاری نشستهای پرسش و پاسخ، نگره سازندگان تحلیل گردد، همان چیزی که سازندگان در اکران عمومی آهو پی گرفته اند یعنی به جای جلب مخاطب عام به دنبال اکران هایی ویژه با اقشار خاص بودهاند.
✔️✔️✔️آمار کامل #فروش_سینماهای_ایران تا ابتدای سوم آذر ۱۴۰۲ به شرح زیر است:
(تمام ارقام به تومان است و منهای اکران سیار)
— #فسیل ۲۸۷میلیارد و نیم(۲۳۸روز/۶۰۰سالن)
— #هتل ۱۴۴میلیارد(۵۸روز/۲۱۱سالن)
– #شهر_هرت ۷۵میلیارد و ۲۰۰میلیون (۱۵۷روز/۳۰۰سالن)
— #بچهزرنگ ۴۰میلیارد (۵۸روز/۲۲۲سالن)
— #نارگیل(۲) ۲۰میلیارد(۱۰۴روز/۳۰۰سالن)
— #گیجگاه ۱۱میلیارد و ۷۰۰(۵۱روز/۲۴۰سالن)
— #هولیا ۵میلیارد و ۱۰۰میلیون (۶۵روز/۱۲۰سالن)
— #عامهپسند ۳میلیارد(۱۶روز/۱۰۰سالن)
— #جوجه_تیغی ۲میلیارد و ۷۰۰میلیون(۹روز/۱۳۰سالن)
— #حدود_ساعت۸صبح ۲میلیارد و ۱۰۰میلیون(۱۶روز/۸۰سالن)
— #جنگل_پرتقال ۱میلیارد و ۸۰۰میلیون(۳۰روز/۱۵۰سالن)
— #اختالرضا ۱میلیارد و ۱۵۰میلیون(۴۴روز/۱۰۰ سالن)
— #سرهنگ_ثریا ۱میلیارد(۲۳روز/۱۵۰سالن)
— #زنبور_کارگر ۸۲۲میلیون(۶۵روز/۱۵۰سالن)
— #شماره_ده ۵۲۲میلیون(۶۵روز/۱۳۰سالن)
— #آهو ۱۹۹میلیون!(۳۰روز/۹۰سالن)