1

فروش ۱۳۸ میلیاردی سینمای ایران در فروردین ۱۴۰۳/سهم ۸۸ درصدی سینماتیکت از فروش آنلاین

سینماروزان/کیوان بهارلویی: در فروش آنلاین بلیت سینماهای ایران، در اولین ماه بهار امسال، تعداد مخاطبان سینما به بیش از 2 میلیون نفر و فروش 138 میلیاردی رسید.

 

به گزارش سینماروزان در اولین ماه سال 1403، سینما و فیلم‌های بهاری مورد استقبال مخاطبان در سراسر سینماهای کشور قرار گرفتند، در این مدت بیش از 2 میلیون نفر به سینما رفتند و فروش کل فروردین ماه به بیش از 140 میلیارد تومان رسید.

 

سهم فروش آنلاین سینماتیکت از تمام فیلم‌های سینمایی در حال اکران، در فروردین ماه سال 1403 بیش از 72 میلیارد تومان بود و همچنین سینماتیکت سهم 88 درصدی از فروش آنلاین فیلم‌های بهاری در فروردین‌ داشت.

 

در ادامه پنج فیلم سینمایی و میزان فروش هر کدام از آنها در سینمای ایران در فروردین ماه 1403 را بررسی کنیم.

 

«تمساح خونی» فیلم پیشتاز فروردین‌ماه

فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشت در فروردین ماه 1403 توانست بیش از 85 میلیارد تومان فروش داشته باشد. جواد عزتی که با تولید این فیلم برای اولین بار کارگردانی را تجربه می‌کند، فقط در ماه اول اکران فیلم «تمساح خونی» موفق به جذب مخاطب و فروش بیش از 51 میلیارد تومان از بلیت‌های خریداری شده این فیلم به‌صورت آنلاین بود. 45 میلیارد و 614 میلیون تومان از سهم فروش آنلاین این فیلم به سینماتیکت تعلق داشته، درواقع سینماتیکت 88.5 درصد از سهم فروش آنلاین این فیلم را به‌عهده داشته است.

 

سهم 89.2 درصدی سینماتیکت از فروش آنلاین فیلم «بی‌بدن»

 

فیلم سینمایی «بی‌بدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده، نویسندگی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی سیدمصطفی احمدی، برداشتی آزاد از یک پرونده جنایی است. این فیلم با حواشی زیاد در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر روی صحنه رفت.

فیلم «بی‌بدن» در فروردین 1403 توانست به فروش 24 میلیارد تومان دست پیدا کند. بیش از 15 میلیارد تومان از فروش این فیلم به صورت آنلاین بوده که 13 میلیارد و 716 میلیون تومان از فروش این فیلم از طریق سامانه سینماتیکت بوده است. سینماتیکت به تنهایی در فروش آنلاین فروردین ماه این فیلم، سهم 89.2 درصدی داشته است.

 

«سال‌ گربه» فیلم 17 میلیاردی فروردین‌ماه

 

فیلم سینمایی «سال گربه» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید خانی ازجمله فیلم‌هایی بود که در 10 روز پایانی فروردین 1403 روی صحنه رفت و توانست بیش از 17 میلیارد تومان فروش در همان چند روز داشته باشد.

این فیلم کمدی با بازی بهرام افشاری در گیشه آنلاین بیش از 9 میلیارد تومان فروش داشت که 8 میلیارد و 418 میلیون تومان از این فروش متعلق به سینماتیکت بود. درواقع سینماتیکت در فروش آنلاین فروردین ماه فیلم «سال گربه» با سهم 88.4 درصدی از باقی سایت‌های فروشنده بلیت به صورت مجازی پیشتاز است.

 

فیلم سینمایی «پرویز خان»

 

«پرویز خان» به کارگردانی علی ثقفی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی، به مقطعی از زندگی پرویز دهداری می‌پردازد. این فیلم نیز برای اولین بار در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر اکران شد.

فیلم «پرویز خان» با بازی سعید پورصمیمی در فروردین ماه بیش از 2 میلیارد تومان فروخت که بیش از 556 میلیون تومان از فروش این فیلم به صورت آنلاین بوده است. سینماتیکت با سهم 92 درصدی در فروش آنلاین این فیلم توانسته بیش از 510 میلیون تومان فروش داشته باشد.

 

فیلم سینمایی «آپارتچی»

 

فیلم سینمایی «آپاراتچی» یکی دیگر از فیلم‌های اکران شده در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر است که در فروردین ماه 1403 به اکران عمومی رسید. این فیلم سینمایی در اولین ماه سال 1403 بیش از 3 میلیارد و 778 میلیون تومان فروش داشت که بیش از 1 میلیارد و 896 میلیون تومان از فروش آن از طریق گیشه آنلاین بوده است.

بیش از 1 میلیارد و 455 میلیون تومان از فروش آنلاین این فیلم نیز از طریق سامانه سینماتیکت بوده، درواقع 77.3 درصد از سهم فروش آنلاین این فیلم در فروردین‌ماه متعلق به سینماتیکت است.