1

شرایط گیشه نسبت به سال گذشته بهتر شده/دولت جدید اجازه دهد فیلم خوب ساخته شود!/فضا را برای ساخت آثار تأثیرگذار آماده کنند!

سینماروزان: طبیعی است که هرسال با نزدیک‌شدن به ایام ماه محرم، افت فروش در گیشه سینماها را داریم. اکران فیلم‌های کمدی برای چند روزی متوقف خواهد شد و در روزهایی که سینما به فعالیتش ادامه می‌دهد، فیلم‌های غیرکمدی میزبان مخاطبان سینما هستند و با توجه به اکران موفقیت‌آمیز این فیلم‌ها از ابتدای سال تاکنون، به نظر می‌رسد شرایط سینما در این ایام چندان بد نیست.

 

حبیب اسماعیلی، مدیر رسانه فیلمسازان مولود با بیان مطلب فوق به روزنامه «شرق» گفت: از ابتدای سال تاکنون شرایط گیشه سینماها در مقایسه با سال گذشته بهتر شده است و به نظر می‌رسد صاحبان فیلم‌های غیرکمدی باید اطلاع رسانی کاملی درباره آثار خود داشته باشند تا در ایام محرم که رقیب ندارند بتوانند فروش بهتری داشته باشند.

حبیب اسماعیلی مدیر رسانه فیلمسازان
حبیب اسماعیلی مدیر رسانه فیلمسازان

حبیب اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تغییر دولت، شرایط حاکم بر سینما در ماه‌های آینده را چطور ارزیابی می‌کند؟ گفت: بیش از هر‌چیز باید اجازه داد فیلم خوب ساخته شود. این فیلم خوب است که مخاطب را راهی سالن‌های سینما می‌کند. دیگر تفاوتی ندارد فیلم کمدی است یا جدی. در تمام سال‌های گذشته مردم نشان‌داده‌اند فیلم خوب مخاطب خودش را دارد.

 

تهیه‌کننده “قرمز” و “بازجویی یک جنایت” ادامه داد: به نظر من تغییر دولت‌ها تا حد زیادی روی ممیزی‌ها تأثیرگذار است. میزان ممیزی‌ها به فیلم‌ساز اجازه می‌دهد فعالیت کنند یا خیر. می‌دانیم که همه فیلم‌سازان ما با قواعد ساخت فیلم در این کشور آشنا هستند و خودشان بیش از هر‌چیز و هر‌فرد دیگری می‌دانند با چه قواعدی باید فیلم ساخت اما باید فضا برای ساخت فیلم‌های تأثیرگذار آماده شود.

 

تهیه‌کننده “شبکه” و “بازیگر” تاکید کرد: سخت‌گیری‌های بیش‌ازحد برای سینما مخرب است. باید اجازه‌ داد فیلم‌سازان اجتماعی حرف بزنند و فیلم‌های خوب ساخته شود. تنها می‌توانم آرزو کنم با تغییر دولت‌ها شرایط بهتر شود؛ نه‌تنها برای سینما، بلکه وضعیت معیشت و همه عناصری که رفاه بیشتری برای مردم به ارمغان می‌آورد. می‌دانیم اگر شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند، قطعا روند رو‌به رشدی در وضعیت فرهنگی به‌ویژه سینما شاهد خواهیم بود و مردم به این بخش هم گوشه‌چشمی خواهند داشت و بیشتر به آن اهمیت می‌دهند.