سینماژورنال: فرهاد توحیدی که یکی از تازه ترین تجربیات نویسندگی اش “امکان مینا” به علت فروش پایین زودتر از حد تصور سرگروهش را از دست داد آن طور که به “مهر” خبر داده نگارش فیلمنامه سریال “صیاد شیرازی” را به پایان رسانده و بعد از گرفتن تأییدیه خانواده آن شهید، فیلمنامه را به سازمان ارائه داده و منتظر تأمین بودجه برای تولید است.
به گزارش سینماژورنال این سریال قصه زندگی سه کاراکتر اصلی را به طور موازی به تصویر درآورده که در پایان سرنوشت شان به هم گره می خورد.
قصه اول زندگی قهرمان اصلی یعنی شهید صیاد شیرازی است.
قصه دوم درباره یکی از افراد گروهک تروریستی منافقین است که در پایان صیاد شیرازی را ترور می کند و قصه سوم درباره زنی از اعضای کادر مرکزی این گروهک است.
خالقان آثار کم مخاطب درباره منافقین اینجا چه می کنند؟
به گزارش سینماژورنال اینکه فرهاد توحیدی که تنها تجریه سینمایی اش درباره منافقین به محصولی کم مخاطب به نام “امکان مینا” بدل شده است مجددا و این بار در یک سریال تلویزیون به مرور زندگی یک منافق تروریست پرداخته است هم جای سوال دارد.
از آن طرف انگار تهیه کنندگی این سریال را هم محمدرضا شفیعی برعهده خواهد داشت که آخرین تجربه سینمایی او “ماهی سیاه کوچولو” با مضمونی در حاشیه حماسه آمل، از آثار کم فروش سال ۹۴ گیشه سینماها بود.
آیا رسانه ملی در اوضاع بغرنج اقتصادی که با آن دست به گریبان است بودجه تولید یک سریال پرهزینه را در اختیار چنین افرادی خواهد گذاشت یا رزومه قبلی این چهره ها سبب ساز تأمل بیشتر در ایجاد شرایط تولید این سریال خواهد شد؟
هیچ کدوم از این دو نفر نتونستن یه اسیب شناسی درست بر رفتار ننگین منافقین ارائه کنن و معلوم نیست دوباره چرا اومدن روی همچین سوژه ای دارن کار میکنن؟
امکان مینا چی بود اینا ساختن
اونم اخر فیلم یارو با موتور رفت تو خونه تیمی
واقعا مخاطبو چی فکر کردین؟
ماهی سیاه کوچولو هم فیلم اپارتماتی بود فقط به جای اپارتمان رفته بودن تو جنگل شمال دریغ از یه سر سوزن شخصیت پردازی درست
چه ربطی داره؟شما سینما و تلوزیون رو نمی تونید از هم تفکیک کنید بعد سایت سینمایی باز کردید؟هیچ تضمینی وجود نداره که کسی که توی سینما فیلم کم فروش می سازه توی تلوزیون هم کارش کم بیننده بشه.محمدرضا شفیعی هم توی تلوزیون همه ی سریالهاش پر بیننده بوده.وضعیت سفید و کیمیا و تنهایی لیلا و رستگاران و فاصله ها و …
دوست عزیز هیچ امار دقیقی درباره تعداد بیننده های این سریالهایی که گفتی وجود نداره جز ادعای سازندگان…ایشون اگر واقعا به کارشون اعتقاد دارند از محیط انحصاری تلویزیون دست بردارن و تشریف بیارن تو بخش خصوصی و شبکه خانگی کار کنن تا معلوم بشه کاراشون چقدر مخاطب داره؟
کسی که توانمند باشه میشه حسن فتحی که هم تو سینما موفقه هم تلویزیون و هم شبکه خانگی
کسی هم که توانایی نداره مدام باید از تلویزیون بودجه بگیره دوپینگ کنه و سریالهای ابگوشتی بسازه بده به خلق الله و ژست هم بگیره که کاراش پرمخاطبه؟
کدوم مخاطب اخه؟
اگه سریالای ایشون پرمخاطبه چرا سینمایی ها سرودست میشکنن واسه پخش تیزر لابلای سریالای جم؟