سینماروزان/مسعود احمدی:
➕تلاش تصویری برای ترویج فرزندآوری با حمایت فارابی
➖ابتر ماندن تلاش بهدلیل غلبه سفارشهای اندرزگونه(؟) بر زیربنای کلی اثر که آن را عقبتر از #آینه و واپسگراتر از #نوعی_دیگر و #تلخ_و_شیرین قرار داده
➖خط تکراری مصائب نویسنده جوان عشق کارگردانی عینا از #ایتالیا_ایتالیا آمده بی هر گونه نوآوری.
➕فیلمبرداری یکدست شهرام نجاریان که تماشای تکرار مکررات را اندکی تحملپذیر کرده
➖نه تازه است و نه ایرانی با آن پیشپردههای سینما کلاسیک که هیچ ربطی به خاستگاه آدمهای این دیار ندارد؛ هیچ نشانهای از ایران ندارد فیلمی که با مشارکت یک ارگان حاکمیتی برای ترویج فرزندآوری ساخته شده
➕ساختار ملون بصری در ابتدا جذاب است ولی…
➖ آن قدر بر این ساختار ملون تاکید میشود که دل بههمزن میشود و مشابه فیلمهای عروسی!
➖یک ساعت و ۲۰ دقیقه میگذرد که اتفاقی برهم زننده تکرار مکررات روی دهد
➖فقر داستانی موجب شده با فتوکلیپی مواجه باشیم که از جنگل تا کافه، قابهای کارت پستالی بی ربط معنایی ارائه میدهد
➖کیفیت پایین نماهای فانتزی پرواز بر فراز باغ کتاب که یادآور فیلمهای کودک دهه شصت شده؛ عقب افتاده و سهل انگار. ایضا کیفیت پایین نماهای تلهکابین سواری که بدتر از نماهای داخل خودروی تلهفیلمهاست.
➖بازیهای ضعیف بازیگران اصلی که نه خودشان درکی از سینما دارند و نه ابعادشان، مناسب قاب سینماست
?جوک
–گریم عماد که شبیهش کرده به گریمور-مجری طرح-تهیهکننده مطبوع همه؛ از سرمایهگذاران دربند تا ارگانهای متصل به بیتالمال!
–بازی پدر #مهدی برای پسر #کاوه با شمایل جان فورد
?️دیالوگ
–عشق تفاوت داره با خارش پوست؟؟
–نون زیر کباب از نظر شرعی مصداق بیحیایی ه چون معادل است با #خواهرزن!!