1

راست‌نمایی دروغ! چرا؟

سینماروزان: شما باید در فیلمتان مفاهیمی را روایت کنید که مفاهیم و دغدغه‌های روز جامعه هستند و جوانان همواره با آن‌ها مواجه می‌شوند. به طور مثال شما اکنون در جامعه‌ای زندگی می‌کنید که مدام راست‌ها، دروغ و دروغ‌ها، راست می‌شوند.

 

داریوش یاری کارگردان فیلم روی پرده “شور عاشقی” با بیان مطلب فوق به خبرگزاری مهر گفت: مفهوم اصلی «شور عاشقی» نیز همین است که چگونه در دوره‌ای که حسین ابن علی (ع) در آن زندگی می‌کند مرز میان راست و دروغ معلوم نیست و افراد نمی‌توانند متوجه شوند که حقیقت چیست و درنتیجه سر حقیقت بریده می‌شود.

 

یاری درباره دلیل انتخاب روایت سوم شخص برای داستان کاروان اسرای کربلا توضیح داد: هر فیلمنامه‌ای ویژگی‌های خاص خودش را دارد و ما نیز در «شور عاشقی» سعی کردیم از یک حاشیه‌ استفاده کنیم و از این طریق به ظلم و ستم کاروان عاشورا بپردازیم و قصه‌مان را اینگونه تعریف کنیم.

 

این کارگردان در ادامه گفت: حتی یک سکانس یا دیالوگ در «شور عاشقی» نیست که فیلم نتوانسته باشد داستان را پیش ببرد! فیلم‌های سینمایی زیادی هستند که بیشتر آن را نریشن پیش می‌برد و این نکته منفی برای یک فیلم نیست. من این موضوع را قبول دارم که نباید بیشتر بار قصه‌گویی در فیلم بر گردن نریشن باشد اما در فیلم «شور عاشقی» حتی در یک جمله هم این اتفاق رخ نداده است.