سینماروزان/مسعود احمدی: فروش سینماها همچنان تحت تاثیر “دینامیت” است که رقم فروش ۸میلیارد را رد کرده.
به گزارش سینماروزان به نظر میرسد اگر برای اکران بعد از دهه اول محرم فیلمی با پتانسیل فروش بالا کنار “دینامیت” اکران گردد، رونق سینماها بیشتر خواهد شد.
“خورشید”، “تکخال” و “خون شد” سه فیلم روی پرده هستند که روانه اکران آنلاین نیز شدهاند و در این بین “تکخال” توانسته در اکران آنلاین هم یک میلیارد را رد کند و اکران آنلاین “خون شد”کیمیایی نسبت به اکران سینماهای آن، رونقی نسبی داشته.
فیلمی به نام “سیاه باز” در قعر آمار فروش قرار گرفته و “مدیترانه” که دیرتر از “سیاه باز” اکران شده به لطف روایت عاشقانهای که از زندگی یک مدافع حرم ارائه کرده توانسته بالاتر از “سیاه باز” قرار گیرد.
آمار کامل فروش سینماهای ایران تا ابتدای ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ به شرح زیر است:
(تمام ارقام به تومان است)
–دینامیت ۸میلیارد و ۱۰۰میلیون(۳۶روز/۳۱۰سالن)
–خورشید ۱میلیارد و ۵۸۰میلیون(۱۴۲روز/۲۴۰سالن)
–هفته ای یک بار آدم باش ۱میلیارد و ۴۱۰میلیون(۱۳۵روز/۲۵۰سالن)
–تکخال ۱میلیارد و ۹۰میلیون(۱۳۵روز/۲۰۰سالن)
–خون شد ۲۲۵ میلیون(۱۳۵روز/۱۵۰سالن)
–لاله ۱۰۹میلیون(۱۳۵ روز/۱۲۰سالن)
–مدیترانه ۶۰میلیون(۱۱روز/۷۰سالن)
–سیاه باز ۴۱میلیون (۱۶روز/۸۰سالن)