1

حسین نمازی کارگردان “شه‌سوار”: سه بار تا پای مرگ رفتم!

سینماروزان: عموما فکر می‌کنند مرگ قسمت تلخ زندگی است، ولی من همیشه این سوال را از خودم می‌پرسم از کجا معلوم که قسمت شیرین زندگی نباشد؟ وقتی قرار است با آن مواجه شویم، حداقل دوست دارم در آثار خودم خیلی مواجه راحت و ساده‌ای با آن داشته باشم.

حسین نمازی کارگردان “شه‌سوار” در گفت‌وگو با همشهری پیرامون مرگ نمایی در آثارش با بیان مطلب گفت: سه بار تا لب مرگ رفته‌ام. دوست ندارم مرگم در سن بالا باشد و مرگی معمولی باشد. دوست دارم مرگی باشد که به عده‌ای زندگی بدهد. مثلا وقتی یک آتشنشان می‌میرد، کلی آدم زنده می‌مانند. این نوع مرگ خیلی باشکوه است.

نمازی درباره تاکید بر ساخت فیلم در طبقات محروم بیان داشت: فیلمنامه جدیدی که دارم می‌نویسم، در طبقه اجتماعی “شادروان” و “شه‌سوار” روایت می‌شود. همین الان دست شما را می‌گیرم و می‌برم به فلان محله که خانه‌هایش با ارزان‌ترین متریال ساخته شده، ولی بسیار خوش سلیقه چیده شده. لباس آدم‌هایش کهنه، اما تمیز است. ما این را درست نشان نداده‌ایم. شما یک طبقه‌ای را مدام می‌زنید تو سرش. چه اتفاقی می‌افتد؟ اینها سرخوردگی ایجاد می‌کند و یواش‌یواش طرف به خودش می‌گوید من چقدر بدبختم، پس بروم حقم را بگیرم و می‌تواند هر فاجعه‌ای رخ بدهد.