1

حسین فرحبخش: بسیاری از مشکلات امروز  سینما ناشی از ساختار غلطی است که در دهه شصت پایه گذاشته شد!+ذکر روایتی از نقدهای تند خطاب به وزیر ارشاد دولت سیزدهم

سینماروزان: حسین فرحبخش تهیه‌کننده سینما در برنامه اینترنتی آن پلان با اجرای امیرشهاب رضویان ضمن انتقاد از کارنامه مدیران سینمایی دهه شصت از مسعود پزشکیان خواست جلوی رخنه مجدد آنها در دولت چهاردهم را بگیرد.

حسین فرحبخش که دربرابر رضا درستکار منتقد نشسته بود بیان داشت: اگر فیلمی تولید کردم و صد میلیارد فروخته،نوش جانم و خوشحال می‌شوم که دیگران هم بیایند و فیلم‌هایی بسازند که هزار میلیارد بفروشد چون سود کلی سینما، سود آحاد سینماست.

فرحبخش ادامه داد: در دولت سیزدهم هیچ گاه عضو هیچ شورا و گروهی نبودم و حتی در دو سال اول دولت، پایم را به ارشاد نگذاشتم. اتفاقا محمد خزاعی رئیس سینمای دولت سیزدهم ار رفقای قدیمی من است ولی هیچ مسئولیتی را قبول نکردم و اگر هم فیلمی تولید کردم به طور کاملا قانونی و در سلسله مراتب اداری و به مانند دیگران، پروانه گرفتم و بعد هم اکران کردم.

مدیر موسسه پارسافیلم درباره نقد کارنامه مدیران سینمایی دهه شصت اظهار داشت: آن‌ها بذر ممنوع کاری افراد را کاشتند ولی حالا خودشان را نگران ممنوع کاری نشان میدهند؟ آن‌ها ترویست تفکر بودند و این اصطلاحی بود که نزدیکان آنها بهشان نسبت دادند. مدیران دهه شصت بودند که با ممنوع کار کردن بسیاری از هنرمندان، آن‌ها را خانه نشین و منزوی و دق‌مرگ کردند. مگر آن‌ها نبودند که تهیه‌کننده ای مثل عبدالله علیخانی را در ارشاد شلاق زدند؟

فرحبخش خاطرنشان ساخت: تا زمانی که آن جماعت به صراحت از هنرمندان عذرخواهی نکنند و شفاف نگویند اشتباه کردند، باید آن‌ها را نقد کرد‌. فراموش نکنید بسیاری از مشکلات امروز مدیریت سینما ناشی از همان ساختار غلطی است که در دهه شصت پایه گذاشته شد و اگر می‌خواهیم امروز را نقد کنیم باید ریشه یابی کنیم.

فرحبخش تاکید کرد: بنده جزو معدود آدم هایی بودم که انتقادات تندی را حضوری به محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد دولت سیزدهم مطرح کردم؛ انتقاداتی که بسیاری از بظاهر مخالفان، جرات طرح آن را ندارند. باید نقد کرد تا جلوی مشکلات بعدی را گرفت.

برای تماشای فیلم گفته های حسین فرحبخش اینجا را ببینید.