سینماروزان: حدود دو هفته بعد از قاچاق مجازی فیلم توقیفی “رستاخیز” هنوز نه اتفاقی تازه برای رفع توقیف فیلم رخ داده و نه حتی کف خواسته سازندگان که عرضه خانگی فیلم است برآورده شده است.
رسانه اصلاح طلب “اعتماد” در گزارشی پیرامون چگونگی تولید محتوای مرتبط با قاچاق “رستاخیز” به انتقاد از عدم پاسخگویی مقامات بالادستی سازمان سینمایی نسبت به این ماجرا پرداخته است.
“اعتماد” نوشت: روزي كه ماجراي قاچاق نسخه عربي «رستاخيز» در رسانهها مطرح شد به پيشنهاد سردبير، دبير گروه و همكاران تصميم گرفتيم سكوت نكنيم ولي مساله اينجا بود كه حالا ديگر كسي حاضر به اظهارنظر درباره سرنوشت فيلم نبود و نيست. تنها احمدرضا درويش در بيانيهاي تماشاي فيلم از مجراي غيرقانوني را حرام اعلام كرد و پس از او هم بنياد سينمايي فارابي به عنوان سرمايهگذار وارد عمل شد.
“اعتماد” ادامه داد: تلاش داشتيم نظر مسوولان سازمان سينمايي را جستوجو كنيم كه پاسخ رسيد: «در اينباره اظهارنظر نميكنيم و بهتر است با فارابي صحبت كنيد.» از اين مقطع به بعد فلسفه و تعريف مدير براي من يك نفر زير سوال رفت. اگر سازمان سينمايي درباره چنين اتفاقي اظهارنظر نكند پس قرار است در چه مورد واكنش نشان دهد؟ درجهبندي سني تماشاگران فيلمها؟ بليت نيمبها؟ جلسه با سفير چين؟ تصميمگيريهايي در اين سطح به سازمان نياز دارد؟
“اعتماد” تأکید کرد: چطور ممكن است بلاتكليفي چهارساله يك كارگردان و انتشار غيرقانوني فيلمش براي مسوول مهمترين سازمان مرتبط با سينما در كشور اهميت نداشته باشد كه بخواهد دربارهاش اظهارنظر كند؟؟ مجموعه آنچه در اين چند سال اتفاق افتاده نشان ميدهد، چرا اعتماد هنرمندان روز به روز نسبت به مديران با افت مواجه شده است. جا دارد سوال كنيم چه اتفاقي افتاده كه مديران خود را نسبت به حقوق افراد مسوول نميدانند و عملكردشان در موقع لزوم به احساس عدم پاسخگويي دامن ميزند. حتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز تا يك هفته بعد موضع جدي در اين باره اتخاذ نميكند تا روز چهارشنبه گذشته كه ميگويد: « براي رفع موانع ارايه «رستاخيز» در شبكه نمايش خانگي گفتوگوهايي انجام شده است.» سرراست ميتوان مدعي شد مجموع مواضع مديران ارشاد در قبال ماجراي بارگذاري غيرقانوني نسخه عربي فيلم «رستاخيز» سنگ محك خوبي شد براي شناسايي مديران دلسوز !