1

حبیب اسماعیلی بیان کرد⇐هرچقدر هزینه سینما رفتن کمتر باشد، فیلمها بیشتر دیده می‌شوند/نیم‌بها شدن قیمت بلیت در روزهای شنبه و سه‌شنبه، باعث چهار برابری میزان مخاطبان شده!/یک مخاطب کودک برابر است با سه مخاطب چون کودک بدون والدینش به سینما نمی‌آید

سینماروزان: اوضاع اکران در سینماها در هفته های گذشته چندان خوب نبوده و شاید اینکه تمامی سینماها، اعلام فروش نیم بهای بلیت در روزهای شنبه را کرده اند ناشی از همین امر باشد؛ در عدم اقبال مخاطبان به سینماها بیش از همه کیفیت فیلم است که نقش دارد و البته در کنار آن هزینه‌زا بودن سینما رفتن هم نقش دارد.

حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده باتجربه با اشاره به اوضاع اکران در فصل پاییز به «ایلنا» گفت: اینکه فروش فیلم‌ها در تابستان نسبت به فصل‌های دیگر بخصوص پاییز و زمستان بهتر است امر بدیهی است اما اگر در پاییز نیز فیلم‌های خوبی اکران شود قطعا مخاطبان استقبال می‌کنند.

اسماعیلی ادامه داد: رفتن به سینما برای مخاطبان هزینه دارد و از آنجایی که سینما رفتن تقریبا تنها تفریح مردم در کشور در خارج از خانه است هر میزان هزینه‌ای که خانواده برای این تفریح انجام می‌دهد کمتر باشد استقبال بیشتر خواهد بود و ما شاهد حضور بیشتر مخاطبان در سینما خواهیم بود.

این پخش کننده ادامه داد: به همین دلیل روزهای شنبه و سه‌شنبه که بلیت سینما نیم‌بها است ما شاهد تکمیل شدن ظرفیت اکثر سینماها هستیم و میزان حضور مخاطبان نسبت به روزهای دیگر تقریبا چهاربرابر می‌شود. البته با کیفیت بودن فیلم‌ها نیز تاثیر زیادی دارد و فیلم بد را حتی رایگان نیز مردم تماشا نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فصل پاییز با توجه به باز شدن مدارس فصل خوبی برای اکران فیلم‌های کودک است، گفت: حمایت از نمایش فیلم‌های کودک می‌توانند به اکران کمک کنند. اما جذب مخاطب در فیلم کودک و فیلم‌هایی که برای کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود با فیلم‌های بزرگسالان متفاوت است و این جذب آرام آرام شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان و مخاطبان مهم و طیف گسترده‌ای از تماشاگران سینما هستند که پنهان مانده‌اند و اگر فیلم خوبی برای آنها اکران شود قطعا از آن استقبال می‌کنند و استقبال مخاطبان و خانواده‌ها از فیلم «پیشونی سفید2» این مساله را ثابت کرد و تعدادی از سینماها که نمایش این فیلم را برای سانس صبح در نظر گرفته بودند با توجه به استقبال مخاطبان سانس‌های شب نیز به این فیلم اختصاص دادند.

وی ادامه داد: هر کودک و نوجوان می‌تواند پدر و مادرش را نیز به سینما بیاورد و به نوعی هر مخاطب کودک حداقل به اندازه سه نفر مخاطب سینما محسوب می‌شود. پس مسئولان فرهنگی باید به این طیف گسترده از مخاطبین توجه ویژه‌ای بکنند.