سینماروزان: انتشار خبری مبنی بر اکران کمدی «گشت۲» در سینماهای حوزه هنری در روزنامه «کیهان» بلافاصله شنیده های برخی رسانه ها درباره واگذاری رایت ویدیویی این کمدی به موسسه هنرهای تصویری «سوره» وابسته به حوزه هنری را تقویت کرد.(اینجا را بخوانید)
به گزارش سینماروزان و به نقل از «نمایش خانگی» انتشار این اخبار در شرایطی که همگان میدانند قسمت اول «گشت ارشاد» حتی اجازه نمایش در سینماهای حوزه هنری را هم پیدا نکرد و این نهاد یکی از مخالفان سفت و سخت آن بود شگفت انگیز به نظر می رسید بخصوص که از تخصیص رقمی میلیاردی توسط موسسه سوره برای خرید رایت ویدیویی «گشت۲» سخن گفته شده است!
سعید خندق آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره مهمترین مرجعی بود که می توانست در این باره شفاف سازی کند. خندق آبادی در گفتگو با «نمایش خانگی» با گلایه از اخباری که نقد سیاستگذاری این موسسه ویدیورسانه را در کانون توجه قرار میدهد اظهار داشت: هرگونه خبری مبنی بر خرید رایت «گشت ۲» توسط موسسه سوره را قویا تکذیب میکنم و به صراحت میگویم اخبار منتشره در این خصوص صحت ندارد!
خندق آبادی خاطرنشان ساخت: متاسفانه بعضی اخبار منتشر شده در خصوص موسسه ما مغرضانه است در صورتی که ما در حوزه نمایش خانگی از همه موسسات خوش حساب تر هستیم و از همه بهتر به سینما کمک میکنیم! منافع مادی اصلا برای ما مهم نیست و هدف ما فقط این است که محصولی را به نحو احسن توزیع و از آن حمایت کنیم.
این مدیرعامل که از منسوب شدن موسسه اش به حوزه هنری و سنجیدن کارنامه این موسسه با کارنامه حوزه به شدت گلایه مند است در ادامه گفتگوی خود تأکید کرد: تا خبری درباره حوزه هنری منتشر میشود آن را به ما ربط می دهند. چرا؟؟!
خندق آبادی افزود: ما موسسه هنرهای تصویری سوره هستیم و از کل سهام ما فقط ۲ درصد برای حوزه هنری است و مابقی آن متعلق به بخش خصوصی و سازمان توسعه سینمایی سوره است! حوزه نه از ما حمایتی میکند و نه چیز دیگری! اما به خاطر آن ۲ درصد سهام حوزه هنری اصطلاحا مدام ما را چوب میزنند و این منصفانه نیست.
پی نوشت سینماروزان
مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره از وابستگی حداقلی در حد ۲ درصد به حوزه هنری می گوید و از آن سو خود می گوید این سازمان توسعه سینمایی سوره و بخش خصوصی هستند که مالک ۹۸ درصد سهام بقیه این موسسه ویدیورسانه هستند! سازمان توسعه سینمایی سوره به کجا تعلق دارد؟ حوزه هنری!!!
حتی اگر درنظربگیریم که سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری هم درصدی حداقلی در سهام این موسسه دارد پرسش دیگری رخ می دهد و آن هم اینکه چطور میشود موسسه ای بنا باشد در بخش خصوصی دخل و خرج کند اما بخش عمده آثار خریداری شده توسط آن و از جمله «هیهات»، «ماهی سیاه کوچولو»، «ابوزینب»، «دربست»، «دلبری»، «عشق و جنون» و «پایان خدمت» در زمره آثار شکست خورده اکران در سینماها باشند!