1

تذکر رییس سیمافیلم درباره بودجه‌های فرهنگی!

سینماروزان: مهدی نقویان رئیس سیمافیلم که در مدت حضور در قامت مدیر رسانه ملی با انتقادات متعدد درباره کیفیت تولید برخی سریال‌ها مواجه بوده، از رسانه‌ها خواسته حواس‌شان به بودجه فرهنگی دیگر دستگاه‌ها هم باشد!

مهدی نقویان به روزنامه کیهان گفت: رسانه‌ها هم توجه بیشتری به تولیدات دوره جدید تحول در رسانه ملی داشته باشند و هم روی بودجه فرهنگی هنری دستگاه‌های فرهنگی کشور دقت کنند و پیگیر و حساس باشند که بودجه‌های اختصاصی در چه مواردی هزینه می‌شود و آیا به نفع اسلام و انقلاب هست یا خیر و به‌نظرم نهاد فرهنگی مربوط بایستی پاسخگو باشد؟

وی ادامه داد: از رسانه‌ها تقاضا دارم که اگر قرار است نقدی انجام دهند نقد منصفانه بکنند چراکه باید متوجه باشند الان وضعیت تولید فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی در سازمان صداوسيما به حالت طبیعی خودش برگشته و باید اذعان کنم که آنتن شبکه‌های تلویزیونی در سال ۱۴۰۳ مملو از تولیدات فیلم‌های داستانی و مجموعه‌های تلویزیونی است که در نوبت پخش هستند و جای خالی نداریم و هم اکنون برای سال ۱۴۰۴ در حال برنامه‌ریزی و پر کردن آنتن هستیم.

تذکر مهدی نقویان رئیس سیمافیلم پیرامون بودجه های فرهنگی دستگاه های دیگر
تذکر مهدی نقویان رئیس سیمافیلم پیرامون بودجه های فرهنگی دستگاه های دیگر

او افزود: از سال گذشته با حمایت رئیس رسانه ملی و تلاش همکاران ما چرخه تولید برای پر کردن آنتن شبکه‌های تلویزیونی سیر طبیعی خودش را شروع کرده است، به گونه‌ای که این امر هم اکنون از فضای آنتن شبکه‌های تلویزیونی کاملا مشهود است و الان آنتن شبکه‌ها پشت سرهم پر از ترافیک پخش است و کنداکتور تکمیل شده است. مهم‌تر از همه اینکه پخش فیلم‌هایی که در دوره تحول جدید در سازمان صداوسيما دغدغه مدیران و مسئولان سازمان صداوسيما بود الان روی آنتن است؛ مثل مجموعه تلویزیونی «فراری» که روایت زندگی شهید ابراهیم ‌هادی است. مجموعه فاخر «طوبی» با حال و هوای اربعین و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام که هم اکنون مراحل پایانی تولیدش را پشت سر می‌گذارد و قرار است پس از پایان پخش مجموعه «فراری» از شبکه یک رسانه ملی پخش شود. متاسفانه در دوره‌ای‌، تولید مجموعه‌های مناسبتی عقیدتی و مذهبی فراموش شده بود ولی حالا در دستور کار است.