1

تجمیع دبیری جشنواره فیلم فجر با ریاست سینما! ⇐محمد خزاعی دبیری فجر۴۳ را برعهده گرفت

سینماروزان/مهدی فلاح: اتفاقی به نام “تجمیع دبیری فجر با ریاست سازمان سینمایی”-که پارسال و بعد از حواشی فجر۴۱ بنا بود رخ دهد و رخ نداد- امسال رخ داد و وزیر ارشاد محمد خزاعی را با حفظ سمت به عنوان دبیر فجر۴۳ برگزید.

 

اهمیت تجمیع دبیری فجر با ریاست سینما از آنجاست که امسال، آخرین سالی است که دولت سیزدهم جشنواره فجر را برگزار می‌کند و سال آینده و بعد از انتخابات، یحتمل دولت چهاردهم خواهد بود که دبیر جشنواره فجر را خواهد گمارد.

 

وزیر ارشاد در حکم خود برای محمد خزاعی، جهش کیفی فستیوال فجر را خواستار شده و امیدش به تجربیات قبلی محمد خزاعی در برگزاری جشنواره های فجر و مقاومت و… است. در این بین اصلی‌ترین پاشنه آشیل ادوار اخیر فجر کیفیت پایین آثار بوده که پیش‌نیاز رفع آن، ارائه دستورکار به نهادهایی نظیر فارابی جهت همکاری با نخبگان متخصص است.

محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم فجر۴۳ شد
محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم فجر۴۳ شد

متن حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به محمد خزاعی را بخوانید:

 

جناب آقای محمد خزاعی!معاون محترم وزیر و رئیس سازمان سینمایی و سمعی – بصری!

سینمای ایران در سال گذشته شرایط خاص اما امیدبخشی را پشت‌سر نهاد و در سال پیش رو برگزاری همزمان چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی، نیازمند جهش کیفی و کمّی و حمایت گسترده از آثار و تولیدات سینمایی است. از این‌رو و با توجه به تخصص، تعهد و تجربیات ارزشمندتان در برگزاری جشنواره‌های مختلف، با حفظ سمت ریاست سازمان سینمایی و سمعی – بصری، به عنوان «دبیر چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر» منصوب می‌شوید تا با برنامه‌ریزی‌های لازم باشکوه‌ترین آیین سینمایی کشور را برپا نمایید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و تدابیر شایسته جناب‌عالی، شاهد جشنواره‌ای درخور سینمای ایران و تراز انقلاب اسلامی باشیم.

همچنین از زحمات و تلاش‌های مجدانه جناب آقای مجتبی امینی به عنوان دبیر چهل و یکمین و چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر قدردانی می‌نمایم.”