سینماروزان/محمد شاکری:
منفی: آیین …ی به زبان ساده، روان و همه کس فهم!!
مثبت: یک زن در میان دو مرد!! یکی شوهر فعلی و دیگری شوهر سابق!! این هم از دستاوردهای اعتدال است که موقعیتی تا این حد ملتهب میتواند دستمایه تولید شود؟؟ آن هم با شراکت تهیه کننده ۳ارگانی!!
منفی: وقتی با رونمایی فیلمت در یک محفل موسوم به جهانی برایت اتفاقی نمی افتد و به دنبالش ۹ ماه پشت خط اکران میمانی تا فیلمت به جشنواره فجر بیاید، باز هم اتفاقی برایتان نخواهد افتاد! بی مخاطبی، بد دردیست حتی اگر سیاهه حضور جشنواره ای تان به ده برسد باز درد به جای خود باقیست!
منفی: فیلم نمای پرت و اضافه کم ندارد ولی…
مثبت: درک کارگردان از قاب بندی سینمایی حتی در سکانسهای داخلی هم هویداست
منفی: حیف که کندی روایت سوهان روح است و فیلم را به محصولی آرشیوی بدل میکند
منفی: امان از فاطمه معتمدآریا که همه جا یکجور است و کمترین درکی از التهاب موقعیت داستانی ندارد! انگار همان “آباجان” است یا همان کارگر “اینجا بدون من”!! این است نتیجه درغلتیدن به شعارهای سیاسی بجای ارتقای هنر بازیگری!؟
مثبت: موقعیت ملتهب درام به نرمی به تقابل طنازانه دو مرد میرسد
منفی: نیم ساعت ابتدایی بیش از حد وقت تلف کن است! صرف ناهار و شام مدام تا مشخص شدن هویت پیرمرد صامت میتوانست نهایتا در پنج دقیقه جمع شود!!
*دیالوگ
-تو که گفتی با نئوپان کار نمیکنم
–آدم به بی غیرتی که بیفته با بدتر از نئوپان هم کار میکنه!
–ما مردا همه یه روزی یه گندی زدیم به خودمون! مهم اینه که زنا نفهمن و بامبول نکنن!!
*سکانس
–سمپاشی تشک کثیف روی بند رخت و رها شدن یکباره بند رخت روی زمین!
–ورود شکوه به خانه ای که مرد فعلیش، مرد قبلیش و یک وردست آن را به مکان بدل کرده اند!
*تلخند
–نشستن یک وری معتمدآریا ترک موتور سعید آقاخانی با کیف حائل!!! و به دنبال آن آوازخوانی معتمدآریا!!
*کاراکتر
فریدون با بازی رضا بابک! پیرمردی که نگاهش بیشتر از کلامش مخاطب را تحت تأثیر قرار میدهد!