سینماروزان/حامد مظفری: در دولت دولت اعتدال، سامانه جامع بلیتفروشی آنلاین سینماها که با حمایت سینماشهر راه افتاده بود، به بخش خصوصی واگذار شد و به دنبال آن سامانه های مختلف بلیت فروشی نظیر گیشه۷ و ایران تیک راه افتادند.
آن اقدام به بهانه مقابله با انحصار در بلیت فروشی انجام شد و حالا در دولت سیزدهم، سینماشهر باز هم با شعار مقابله با انحصار یک سامانه تازه بلیت فروشی با عنوان #آی_تیکت راه انداخته!!
سامانه تازه تقریبا همان آیتمهایی را دارد که در سایر سامانه های بلیت فروشی موجود میبینیم و تقریبا هیچ مزیت تازهای در این سامانه برای مخاطبان قرار داده نشده!
مشکل اساسی سینمای ایران در سالهای اخیر -که در سه ماه اخیر شدت یافته- کمبود مخاطب برای سینماها بوده است که به نظر نمیرسد افزودن بر سامانه های بلیت فروشی بدون تفاوت ماهوی میان آنها، نقشی در افزایش مخاطب داشته باشد.
درست مثل زمانی که یک رستوران برای همان سه شعبه موجودش هم، مشتری کافی ندارد ولی باز اقدام میکند به افزودن بر تعداد شعبات به جای رفتن به سراغ این پرسش که چرا مشتری ندارد؟
تنها نقطه افتراق سامانه تازه بلیت فروشی آنلاین را باید همکاری آن با اپلیکیشن هایی همچون اسنپ، ایزی پی، تاپ، فام و آیگپ دانست که در این بین شاید تجربه گردانندگان سامانه ای همچون اسنپ و تلاش برای سرویس دهی به مشتری در زمینه های مختلف به کمک #آی_تیکت آمده و ولو در حد اندکی، اوضاع را بهبود بخشد.
درباره هزینه راه اندازی این سامانه بلیت فروشی آنلاین توسط سینماشهر هنوز هیچ اطلاع رسانی رسمی صورت نگرفته؟؟