1

اکسیژنِ سعدآباد؛ ضدّ خستگی مخاطبان “کوچه عاشقی”! 

سینماروزان: اجرای “کوچه عاشقی” در فضای باز کاخ سعدآباد، تجربه بسیار جالبی است و وجود اکسیژن باعث می‌شود تا تماشاگر احساس خستگی نداشته باشد.

 

سمیرا حسینی بازیگر کنسرت نمایش “کوچه عاشقی” با بیان مطلب فوق به خبرگزاری ایسنا گفت:  عموما عمده سالن‌های تئاتر در ایران دارای استانداردهای مشخص بین‌المللی نیستند. فضای باز و هوای تازه باعث ایجاد حسی مثبت در تماشاگر می‌شود. اجرا در شب و بهره‌گیری از عنصر نورپردازی باعث می‌شود تا تمرکز مخاطب تنها بر صحنه نمایش باشد. برای من تجربه اجرا در ایوان عطار اتفاق جذابی بود و این موضوع، اتمسفر خاصی را به کار می‌بخشد.

 

وی درباره نقش بدری در “کوچه عاشقی” گفت: شخصیت «بدری» دارای وجوهی چندگانه بوده و نسبت به کاراکتر شخصی من بسیار تفاوت بسیاری دارد. مدتی است تلاش می‌کنم تا نقش‌های متفاوتی را برعهده بگیرم و علاقه‌ای به شخصیت‌های کلیشه‌ای و یا کاراکترهای نزدیک به ویژگی‌های شخصیتی خودم ندارم. بسیار به نقشی که در «کوچه عاشقی» آن را ایفا می‌کنم علاقه‌مند هستم. آقای دری نمایشنامه جذابی را نوشته اند و من تلاش می‌کنم تا در هر اجرا، نکته تازه‌ای را به نقش خود اضافه کرده و کاراکتر را کامل کنم.

سمیرا حسینی
سمیرا حسینی

حسینی ادامه داد: «بدری» دارای شخصیتی دوگانه است و کاراکتر اصلی خود را از دیگران پنهان می‌کند و نقابی بر چهره دارد که با آن مقابل دیگران ظاهر می‌شود. در روند پیشرفت نمایش، مخاطب با هر دو شخصیت نهفته در وجود بدری رو به رو می‌شود.

 

این بازیگر درباره چگونگی نزدیک شدن خود به این شخصیت نیز اظهار کرد: یکی از خصیصه‌های نقش‌های متفاوت این است که کاراکتر در ابتدا توسط نویسنده به خوبی خلق شده و از شخصیت‌پردازی کاملی برخوردار باشد. اگر نویسنده این کار را به خوبی صورت داده باشد، حدود ۷۰ درصد مسیر موفقیت طی می‌شود. کاراکتر بدری در متن دارای مشخصه‌ها و ویژگی‌های برجسته‌ای بوده و روی کاغذ به درستی شکل گرفته است. در نتیجه من می‌توانم برای پرداخت بهتر آن، تمرکز خود را بر مواردی نظیر صداسازی، بیان، میمیک چهره و… قرار دهم.