سینماروزان: تبعیض در توزیع سالن میان فیلمهای تازه اکران روزبروز حادتر میشود.
فیلم #پدر_و_دختر ساخته خسرو ملکان کارگردان باسابقه سینما در حالی روی پرده رفته که فقط یک سالن دارد و بسیاری از فیلمهای روی پرده از #پیتوک تا #بازیوو به ۵۰ سالن فول سانس هم نمیرسند ولی در مقابل یک فیلم #تیتی بیش از سیصد سالن دارد!!
صدرنشین آمار فروش #انفرادی است که به نظر میرسد تا قبل از محرم ۵۰ میلیاردی گردد و به دنبال آن #سگبند است که با وجود کاهش سانس همچنان مخاطب دارد و نزدیک ۴۰میلیارد فروخته.
#علفزار ۱۲میلیاردی شده، قسمت دوم #چند_میگیری_گریه_کنی رقم فروش خود را از ۶میلیارد گذرانده و #تیتی با انبوه سالن ۴میلیاردی شده. #هناس در مرز ۳میلیارد است و #بدون_قرار_قبلی مماس با ۲.۵میلیارد است.
#زالاوا و #والدین_امانتی در مرز میلیارد قرار دارند و دهها فیلم زیر یک میلیارد هم در باکس آفیس قرار دارند که ظاهرا، شکستخورده ولی باطنا یحتمل سود خود را در تولید بردهاند…
✔️✔️✔️آمار کامل #فروش_سینماهای_ایران تا ابتدای ۲۴ تیر ۱۴۰۱ به شرح زیر است:
(تمام ارقام به تومان است و منهای اکران سیار)
— #انفرادی ۴۷میلیارد (۷۹روز/۳۹۰سالن)
— #سگبند ۳۹میلیارد(۱۲۱روز/۴۵۰سالن)
— #علفزار ۱۲میلیارد(۵۱روز/۲۹۰سالن)
— #چند_میگیری_گریه_کنی_دو ۶میلیارد و ۳۰۰میلیون(۵۸روز/۳۰۰ سالن)
— #تیتی ۴میلیارد و ۲۰۰میلیون(۹روز/۳۳۰سالن)
— #هناس ۲میلیارد و ۸۵۰میلیون(۳۷روز/۱۰۰سالن)
— #بدون_قرار_قبلی ۲میلیارد و ۳۰۰میلیون (۳۷روز/۷۰سالن)
— #نقره_داغ ۸۸۰میلیون(۳۷روز/۱۰۰سالن)
— #زالاوا ۸۰۰میلیون(۱۶روز/۸۰سالن)
— #طلاخون ۷۰۰میلیون(۲۳روز/۸۰سالن)
— #والدین_امانتی ۷۰۰میلیون(۳۷روز/۵۰سالن)
— #روز_ششم ۵۸۰میلیون(۲۳روز/۷۰سالن)
— #بیصدا_حلزون ۵۴۰میلیون(۳۰روز/۸۰سالن)
— #بازیوو ۳۲۰میلیون(۹روز/۶۰سالن)
— #پیتوک ۸۰میلیون(۹روز/۲۰سالن)
— #پدر_و_دختر ۳۰۰ هزار تومان(۲روز/۱سالن)