1

معین و دیگر خواننده‌های لس‌آنجلسی می‌توانند به ایران برگردند؟/وزیر ارشاد توضیح داد

سینماروزان: واکنش اخیر نصرت الله معین خواننده خوش صدای لس آنجلس نشین در محکومیت ترورهای کرمان باعث شده بسیاری از اهالی رسانه بر لزوم ایجاد ظرفیت برای بازگشت به وطن چنین هنرمندانی تاکید کنند‌.

به تازگی روح‌انگیز کشاورز خبرنگار برنا در حاشیه جلسه هیات دولت از محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد درباره امکان بازگشت به وطن هنرمندان غیرسیاسی پرسیده است و وزیر هم بدون تبصره گفته است: همه ایرانیان خارج از کشور را دعوت می کنیم تشریف بیاورند به وطن. منظور ما فقط خوانندگان نیستند و همه ایرانی های خارج از وطن تشریف بیاورند و هیچ مشکلی از نظر ما نیست و همه تشریف بیاورند داخل ایران.

بازگشت به وطن معین؟
بازگشت به وطن معین؟

وی در ادامه درباره اجازه فعالیت خوانندگانی همچون معین نیز گفت: اجازه فعالیت کار مرحله بعدی است و حضور آنان در ایران مشکلی ندارد و قانون حاکم است و بعد از بازگشت می‌توانند درخواست صدور مجوز آلبوم و برگزاری کنسرت دهند؛ درست مانند همه خوانندگان دیگر.

پیش از این در دولت محمود احمدی‌نژاد، حبیب محبیان به ایران بازگشت ولی درنهایت نتوانست مجوز اجرای زنده و انتشار آلبوم بگیرد ولی قبلتر از او فریدون آسرایی به ایران آمد که شاید چون به اندازه حبیب مشهور نبود، توانست هم مجوز آلبوم و هم مجوز کنسرت بگیرد. با این حال بازگشت به وطن سامان کاظمی علیرغم قطع ارتباط با خارج نتوانست شرایط صدور مجوز برای او را فراهم کند و درنهایت او باز از ایران مهاجرت کرد…