1

معین درباره “مختارنامه” و افتخاری چه گفت؟

سینماروزان: سریال مختارنامه از معدود محصولات تلویزیونی ایران است که به غیر از ایران در بسیاری از کشورهای همسایه هم مخاطب داشته و ایرانیان ساکن در اروپا و آمریکا هم آن را دیده اند. به تازگی کتاب “پرونده مختارنامه” تالیف رضا استادی عرضه شده که بخشی از روند تولید و پخش فیلم را لو داده.

نصرت الله معین خواننده اصفهانی که سالهاست ایران را ترک کرده در گفتگویی با رادیوجوان‌ال‌ای از علاقه خود به این سریال چنین گفته است: بیشتر زمان فراغت را سریال‌های ایرانی می بینم و ازجمله سریال‌هایی که دوست دارم سریال مختارنامه است چون واقعا نشان می‌دهد که بازیگران ایرانی چقدر رشد کرده و جلو رفته اند. ما واقعا بازیگران خوبی داریم و فریبرز عرب نیا و رضا رویگری در این سریال واقعا عالی هستند‌.

معین درباره اینکه سریال‌های ایرانی را بیشتر در کجا می بیند اظهار داشت: من بین کانادا و لس آنجلس در رفت و آمدم چون همسرم و دخترم ستاره ساکن کانادا هستند ولی دختر دیگرم پریچه و استودیوی موسیقی من در لس آنجلس هستند و بیشتر ایامی که درگیر کار نیستم به سریال دیدن مشغولم.

وی ادامه داد: البته وطن اول و آخرم ایران و شهر اصفهان است. یادش بخیر روزی را که کنار جمشید شیبانی نشسته بودم و دفعتا گفتم جمشیدجان! دلم می‌خواهد به اصفهان برگردم! و شیبانی فقید هم خیلی سریع شعر و آهنگ اصفهان را برایم ساخت که هرجا میروم می‌گویند آن را بخوان…

معین درباره مختارنامه و علیرضا افتخاری چه گفت؟
معین درباره مختارنامه و علیرضا افتخاری چه گفت؟

معین که اخیرا مدیران فرهنگی برای بازگشتش به ایران چراغ سبز نشان داده بودند در قیاس موسیقی و سینمای ایران گفت: سینمای ایران در بازیگری خیلی جلو رفته و موسیقی پاپ در سال‌های اخیر خیلی جلوتر از موسیقی سنتی است‌. متاسفانه در موسیقی سنتی نوآوری نکردند و نتوانستیم خوانندگانی مثل محمدرضا شجریان و علیرضا افتخاری داشته باشیم. برخی هم که به تقلید از شجریان می‌پردازند که معلوم است کاری عبث است‌. باید در حیطه موسیقی سنتی کارهای نو و جدید کرد و از کلام تا تنظیم و ساخت آهنگها را حسابی تحت تاثیر قرار داد.