سینماروزان: در همه این سالها و به هنگام اکران آثار ارگانی، با توزیع بلیتهای ارگانی یا ارائه تسهیلات نمایش با تخفیف برای این گونه آثار روبرو بودهایم؛ روندی که علیرغم ایجاد رشد حبابی در آمار فروش اسباب ایجاد نوعی بی عدالتی در اکران را فراهم میکند.
در روزهای گذشته تصاویری از برگه های تخفیف ویژه تماشای «به وقت شام» در شبکه های اجتماعی منتشر شده است؛ در این برگه ها، کدهایی به مخاطبان ارائه شده که با وارد کردن آن در سامانه جامع بلیت فروشی آنلاین، امکان خرید بلیت «به وقت شام» با تخفیف ویژه فراهم میشود.
این برگه های تخفیف را چه کسی توزیع کرده؟ آیا مدیران سازمان هنری-رسانه ای اوج که بودجه تولید فیلم را دادهاند اقدام به توزیع این برگهها کرده اند؟؟
هدف از توزیع این برگه ها چیست؟ رکوردزنی در فروش؟
واقعیت آن است که علیرغم حجم بالای تبلیغات از بیلبورد تا تیزر، باز این کمدی «مصادره» با بازی رضا عطاران و محصول تهیه کننده «شهرزاد» است که نزیک یک میلیارد از «به وقت شام» پیش افتاده؛ در این شرایط ارائه تسهیلات ویژه هم نخواهد توانست عامل رکوردزنی باشد چون کف مخاطب به تماشای «مصادره» علاقه دارد.
پس چرا روندی در پیش گرفته میشود که نوعی بدبینی را به محصولات ارگانی موجب شود؟
تعارف که نداریم! همین حالا در اکران فقط «به وقت شام» است که بیلبوردهای عریض دارد و تبلیغات محیطی دیگر فیلمها به گرد «به وقت شام» هم نمیرسد. تازه فیلمی مانند «خرگیوش» را هم داریم که نه تنها حتی یک تبلیغ محیطی ندارد بلکه حتی پخش تیزرهایش ممنوع شده است!
پس چرا رفتارهایی را بروز میدهند که دلخوری صاحبان دیگر محصولات روی پرده بیشتر و بیشتر شود؟ و فعالان بخش خصوصی مدام حس کنند تنهای تنهای تنها رها شده اند در بیغوله اکران؟
از همه اینها گذشته چرا سالهاست چنین روندی را درباره برخی آثار ارگانی می بینیم و مقامات نظارتی ارشاد واکنشی جدی نسبت به آن نشان نمیدهند؟
شورای صنفی نمایش که مدتهاست نقش نظارتی خود را فراموش کرده. از شورایعالی اکران که معاون نظارت هم عضوش است انتظار میرود جدی تر از اینها در برابر این اتفاقات واکنش نشان دهد.
فقط تریلر فیلم رو دیدم، بد نبود ..
کارگردان در انتخاب بازیگر یک اشتباه فاحش کرده ..
دو بازیگر گمنام را که بیشتر شبیه کارمندان حسابداری هستند و همسایه بغلی هم آنها را نمیشناسد به جنگ داعش فرستاده…
با این بودجه سرسام آور میتوانست چند میلیارد هم دستمزد ستاره بدهد چه اشکالی داشت؟
با “گلزار” و “فروتن” در دو نقش اصلی و “رادان” در نقش منفی این فیلم گیشه را منفجر میکرد و راحت ۵۰ میلیاردی میشد، هم سرمایه برمیگشت، هم سینما چراغش روشن میشد، هم بوفه چی به نوائی میرسید و مخاطب هم با دیدن گلزار، فروتن و رادان صوت بلبلی میکشید، حالا اگر چند نفر در نقدها به جای “به به” مینوشتند “اه اه” هیچ اشکالی نداشت ..
بابک حمیدیان و هادی حجازی فر گمنام هستن؟
این دو نفر از هر وقت دیگه ای معروف ترن
شاید شما زیاد فیلم نمیبینی، شاید?
حاتمی کیا هم، کسی نیست که فقط به فکر فروش گیشه باشه،
شاید لازم نبوده که از آقای گلزار، رادان و فروتن استفاده بشه
فيلم فوق العاده وفراتر از حد سينماي ايران است. اما به هر حال مردم بيشتر طرفدار فيلمهاي كمدي هستند واگر بهترين فيلم درام و جنگي را هم بسازيد بازهم مردم كمدي هاي سخيف (با عرض معذرت) را ترجيح مي دهند. در ضمن خدمت نويسنده مقاله عرض كنم اگر شوراي عالي اكران به دنبال فروش بالاتر بود تعداد سينماهاي بيشتري به فيلم تخصيص مي داد. در حال حاضر به نسبت ساير فيلم هاي پرفروش كمترين تعداد سينما به به وقت شام تخصيص داده شده. علاوه بر اون تخفبف چند نومني نمي تونه تو فروش فيلم تاثير چنداني بگذارد. ضمناً خرگيوش برخلاف نظر نگارنده هم تبليغات زيادي كرده است. اگر كسي با شخص حاتمي كيا مشكل دارد لطفا صادقانه بگويد. نه اينكه اسما وريسمان كرده وحرفهاي بي پايه بزند.
والله بیلبوردایی که به این فیلم دادن حتی از بیلبوردای تپل ترین بانکهای ما هم بیشتره
والله هروقت حتی به اتفاق هم تیوی رو روشن میکنیم داریم میشویم: «جطوری ایرانی؟» و بعدش لوگوی فیلم ایشون که کلی بودجه هم هزینه ش شده!
در تخصیص تبلیغات واقعا عدالتی در کار نیست…
اون تخفیف هم چند تومنی نیست
کلی از این کدها توزیع شده برادر ارزشی
اگه حاتمی کیا رو بزرگ میدونی قبول کن این توزیع فله ای کد تخفیف فقط به اعتبارش لطمه میزنه