1

فیلمسازی فرزان دلجو برای سینماگر داخلی!

سینماروزان: محمدفرزان دلجو بازیگر و کارگردان قبل از انفلاب پس از چهاردهه دوری ازسینما با ساخت فیلم «چارلی باستر» به سینما باز می‌گردد.

داستان ششمین فیلم بلند سینمایی دلجو در هالیوود می گذرد و تهیه کنندگی آن را علی عطشانی سینماگر ایرانی بر عهده دارد. علی عطشانی که در کارنامه خود ساخت آثار همچون “دموکراسی تو روز روشن”، “شش نفر زیر باران”، “آقای الف”، “،پارادایس”، “کاتیوشا” و… را برعهده داشته و بانی بازگشت ناصر ملک مطیعی به سینما با فیلم “نقش‌ نگار” بود حالا قصد دارد با تولید “چارلی باستر”، فرزان دلجو را هم به سینمای بعد از انقلاب وارد کند.

«چارلی باستر» که عنوان آن برگرفته از عنوان کاراکتر اصلی آن است، فیلمی است درباره از دست ندادن امید، استقامت و پایدار ماندن که همان قصه خواستن، توانستن است را بازگو می‌کند. فرزان دلجو سه سال پیش در گفتگو با سینماروزان، داستان “چارلی باستر” را پروژه‌ای فرامکانی دانسته بود که می‌تواند همزمان در ایران و آمریکا اکران شود.(اینجا را بخوانید)

فرزان دلجو، مهراب شاهرخی و شهرام شب پره در نمایی از فیلم "علفهای هرز"
فرزان دلجو، مهراب شاهرخی و شهرام شب پره در نمایی از فیلم “علفهای هرز”

فرزان دلجو که در سال‌های قبل از انقلاب به همراه برادرش امیر مجاهد(دلجو) فیلمهای “بوی گندم”، “ماهی‌ها در خاک می‌میرند”، “شب غریبان”، “علفهای هرز” و “یاران” را ساخته بود، در سال‌های پس از انقلاب در لس‌آنجلس مجموعه تلویزیونی “خداحافظ تهران” را با چهره‌های نام‌آشنای فیلم‌‌های قبل از انقلاب خود، کارگردانی کرد.

در چارلی باستر فرزان دلجو همانند فیلم‌های گذشته‌اش مقابل دوربین می‌رود هر چند در این کار تازه از برادر او، امیرمجاهد(امیر دلجو) که در فیلم‌های گذشته در کنارش حضور داشت، خبری نیست.

فیلم چارلی باستر به کارگردانی فرزان دلجو
فیلم چارلی باستر به کارگردانی فرزان دلجو

مجید میرفخرایی طراح صحنه سریال‌های “شهرزاد” و “در چشم باد” و فیلم‌های “اخراجی‌ها”، “روز واقعه”، “رستاخیز” و “کفشهایم کو” و…، طراح هنری فیلم “چارلی باستر” است. مایکل مدسن، هنرپیشه سرشناس فیلم‌های کوئنتین تارانتینو هم در میان عوامل این فیلم به چشم می‌خورد. فیلم‌برداری «چارلی باستر» را فابین جی. تهرانی به عهده دارد. چهره‌پرداز فیلم فرزانه زردشت همسر علی عطشانی و سیمون مارتین بازیگر زاده نیویورک و بزرگ‌شده در استرالیا نیز بازیگر نقش چارلی باستر است.

پیش از این محمدهاشم سبوکی تهیه‌کننده “سرب”، “مارال و “عبور از میدان مین” و مدیر شیرازفیلم به دنبال تولید فیلم های “سوال” و “بابای ایرانی” با بازی فرزان دلجو بود و با وجود دریافت پروانه ساخت برای “سوال”، به جایی نرسید ولی حالا علی عطشانی توانسته اقدام کند به تولید “چارلی باستر” با فرزان دلجو.(اینجا را بخوانید)

فرزان دلجو در پشت صحنه فیلم "چارلی باستر"
فرزان دلجو در پشت صحنه فیلم “چارلی باستر”