فریب مخاطب در یک پیام بازرگانی!
سینماژورنال: یکی از پیامهای بازرگانی در حال پخش از سیما، به مخاطب خودش وعده دروغ میدهد!
به گزارش سینماژورنال و به نقل از “کیهان” در تبلیغات یکی از شرکتهای ارائهدهنده نرمافزار ترجمه زبانهای خارجی، نصب نرمافزار مذکور رایگان اعلام میشود. این در حالی است که وقتی مردم برای خرید این نرمافزار مراجعه میکنند، متوجه میشوند که وعده تبلیغ تلویزیونی این شرکت، فریبی بیش نیست!
متأسفانه گاهی نظارت لازم بر محتوای برخی از پیامهای بازرگانی سیما صورت نمیگیرد.
فریب مخاطب، اغراق در کارایی یک محصول و همچنین استفاده بیش از حد از موسیقیهای تند و … از جمله مشکلاتی است که در برخی از پیامهای بازرگانی دیده میشود.
هر چند که این تبلیغات متعلق به سازمانهای دیگر است، اما چون از آنتن سیما پخش میشوند، به هر حال برنامه رسانه ملی محسوب میشوند و باید نظارت کیفی و محتوایی لازم بر آنها صورت گیرد.