1

غلبه مطلق سینماگران بر مدیران!⇐هیات داوران جشنواره فیلم فجر۴۲ معرفی شد+ گزینش یک مجری خوشنام برای اختتامیه

سینماروزان/مهدی فلاح صابر: هیات داوران جشنواره فیلم فجر۴۲ و همچنین مجری مراسم اختتامیه از سوی مجتبی امینی دبیر جشنواره معرفی شدند.

اصلی ترین ویژگی هیات داوران فجر۴۲ غلبه مطلق سینماگران است يعني برخلاف ادوار مختلف فجر که اغلب مدیران و بخصوص مدیران تلویزیون در هیات داوران حاضر بودند امسال فقط یک مدیر در هیات داوران است و آن هم شهاب اسفندیاری(۱) مدیر دانشکده صداوسیما.

محمدحسین لطیفی(۲) که پیشتر در هیات انتخاب بوده حالا در هیات داوران هم حضور دارد و احتمالا در جهت توجیه ویژگی های انتخاب‌های پرمناقشه امسال.

پوران درخشنده(۳) فیلمساز زن سینمای ایران و خالق فیلم‌های مختلف از رابطه و پرنده کوچک خوشبختی تا هیس و شمعی در باد و..‌، ازجمله کارگردانان حاضر در هیات داوران است.

مهدی فخیم زاده(۴) بازیگر باسابقه که خود کارگردانی و نویسندگی را هم تجربه کرده نماینده جامعه بازیگران در هیات داوران است‌. میراث من جنون، تشریفات، مسافران مهتاب، خواستگاری، تاواریش، همسر، هم‌نفس و… ازجمله فیلم‌هایی هستند که فخیم زاده ساخته و برخی از آنها مانند مسافران مهتاب کاملا وارد فرهنگ ذهنی مخاطبان ایرانی شده است.

محمد هادی کریمی(۵) فیلمنامه نویس پرسابقه آثار اجتماعی و کارگردان سینما که سابقه سالها کار ژورنالیستی در مجلات تصویرروز و سینماجهان داشته و فیلمهایی متعدد در ژانرهای مختلف و از مارال تا رخساره و از دختران انتظار تا سیب سرخ حوا و ساکن طبقه وسط و رستگاری در ۸.۲۰ و… را نوشته و کارگردانی آثاری نظیر برف روی شیروانی داغ، کمدی انسانی، پسرکشی، غیرمنتظره و..‌ را برعهده داشته، دیگر عضو هیات داوران است.

هیات داوران جشنواره فیلم فجر۴۲
هیات داوران جشنواره فیلم فجر۴۲

عبدالحمید قدیریان(۶) ازجمله سینماگران مومن که در طراحی هنری بسیاری آثار ماندگار و ازجمله ملک سلیمان، مریم مقدس، حمله به اچ۳، روز فرشته، افق، هراس، عملیات کرکوک، گذرگاه و…، فعالیت داشته دیگر عضو هیات داوران است.

بهرام عظیمی(۷) انیماتور دیگر عضو هیات انتخاب است که احتمالا وظیفه بررسی انیمیشن ها را برعهده داشته.

طبق اعلام دبیر جشنواره محمدرضا شهیدی‌فرد مجری خوشنام تلویزیون، اجرای اختتامیه را برعهده خواهد داشت.