1

ساعتی عاشقی و جوانی با فیلم “یادگار جنوب”

سینماروزان/جبار آذین(منتقد و مدرس سینما): عاشقی و شیدایی چه از نوع عاشقانه عشاق و اصل و چه عاشقانه مجنون های ناکام، با تمام فراز و فرود هایشان، دلنشین و روح نوازاند، حتی اگر مانند فیلم خوب “یادگار جنوب” ساخته و روایت هنرمندان جوان و مستعد سینما؛ حسین امیری دوماری و پدرام پور امیری از میان ریا و خشونت و انتقام و جنون بگذرند.

 

اما چون شیرین اند، آنچه خود را به لطف و دلربایی به نمایش می نهد، زیبایی و معصومیت و مظلومیت “عشق” است. فیلم نامتعارف و متمایز یادگار جنوب که راوی عشق ها و عشاق ناکام به شیوه غیر متعارف است، برخلاف خط تلخ ناکامی ها و نامرادی ها، باداستان خود  و محور قراردادن کینه و عشق و رفاقت، چهره ای دوست داشتنی از عشق را در گرمای سینه عشاق جنوبی بازگو می کند و تماشاگر بویژه مخاطب جوان را با شخصیت ها و داستان پیچیده اش همراه و متاثرمی کند.

 

این تاثیرگذاری به معنای آن است که فیلم یادگار جنوب در یادمان های ذهنی تماشاگر خواهد ماند. فیلم تقریبا از نگارش فیلمنامه و کارگردانی خوبی برخوردار است و بازیگرانش در ایفای نقش های دشوار خود کم و بیش موفق بوده اند. سازندگان این اثر جذاب عاشقانه در دومین همکاری خود، به توفیق رسیده و فیلمی قابل تامل و اعتنا به سینمای ایران و مخاطبان فیلمهای ایرانی اهدا کرده اند. با تماشای عاشقانه یادگار جنوب، ساعتی عاشقی و جوانی کردیم و لذت بردیم. دست مریزاد.

نگاه جبار آذین نویسنده و منتقد و مدرسسینما به فیلم یادگار جنوب
نگاه جبار آذین نویسنده و منتقد و مدرس
سینما به فیلم یادگار جنوب