1

رییسی به محافظش چه گفت؟/روایت امیرحسین شریفی-تهیه‌کننده باسابقه- از مواجهه حضوری با سیدابراهیم رییسی

سینماروزان/کیوان بهارلویی: سیدابراهیم رییسی را از سال‌ها قبل می‌شناختم و وقتی در افطاری امسال با هنرمندان، فرصتی برای گپ و گفت فراهم شد فقط از او یک چیز خواستم‌ و آن هم کمک به ارتقای معیشت هنرمندان.

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده باسابقه با بیان‌مطلب فوق به سینماروزان گفت: رئیسی هرچه بود، دیگر بین ما نیست ولی نوعی رفتار و اخلاق حسنه از او به یادگار مانده که می‌تواند مهمترین الگو باشد برای هر مدیری. رئیسی آدمی بی تکلف و بی ادعا بود و در برخورد رودررو وقتی یکی از محافظان-احتمالا برای رعایت پروتکل‌ها نمی‌خواست زیاد با او نزدیک شوم-خیلی راحت جلو آمد، دستم را گرفت و گپ زدیم و به درددل‌ها گوش داد.

تهیه‌کننده “اشک سرما” و “هور در آتش” ادامه داد: سیدابراهیم رییسی خیلی صريح به محافظش گفت در برخورد با هنرمندان نیاز به حفاظت فیزیکی نیست و اتفاقا اهالی هنر قشری هستند که باید بتوانند بی واسطه و راحت با عالی ترین مقام دولتی گپ و گفت کنند. شخصا در دیدار با رییسی جز صداقت چیزی ندیدم ولی اینکه آیا زیردستان هم همین قدر صداقت در برخورد با اهالی هنر داشته اند، بحث دیگری است.

رییسی به محافظش چه گفت؟/یک‌روایت از امیرحسین شریفی تهیه‌کننده باسابقه
رییسی به محافظش چه گفت؟/یک‌روایت از امیرحسین شریفی تهیه‌کننده باسابقه

تهيه‌کننده “سیب سرخ حوا” و “ضیافت” درباره درخواست خود از ابراهیم رئیسی اظهار داشت: فقط از او خواستم کم‌کاری چند دهه ای در ارتقای معیشت اهالی هنر را درنظر بگیرد و حواسش به این باشد که بسیاری از هنرمندان پیشکسوت سال‌هاست که بیکارند و به جای آنها، افرادی پشت سر هم کار می‌کنند که گاه حداقل استانداردهای هنری را به کار نمی‌گیرند. رئیسی به حرفهایم گوش داد و از برنامه هایی که از طریق شورای عالی سینما برای ارتقای بیمه بازنشستگی سینماگران صورت گرفته، حرف زد و البته از این گفت که امیدوار است شرایطی فراهم کند که هیچ هنرمندی در هیچ سطحی، بیکار نباشد و شرایط عادلانه برای فعالیت همه هنرمندان فراهم گردد.

امیرحسین شریفی ابراز امیدواری کرد: سیدابراهیم رییسی که از میان ما رفت ولی به هر حال هر شخص دیگری که به جایش می نشیند اول از همه باید مثل او بی ادعا و صادق باشد و دوم آن که مسیر را برای رشد فعالیت‌های هنرمندان باسابقه فراهم نماید و سوم آن که نظام صنفی جامعی را برای حل مشکلات معیشتی اهالی هنر ایجاد کند.