1

ایجاد گروه سینمایی فول‌سانس برای آثار غیرتجاری!

سینماروزان: اعتراضات سالیان صاحبان فیلم‌های غیرکمدی مبنی بر تخصیص سانس‌های مُرده به آنها از یک طرف و عدم بازدهی مالی اکران در هنروتجربه از طرف دیگر باعث شده که سازمان سینمایی به فکر راه اندازی یک گروه سينمايی برای اکران سراسری آثار غیرتجاری بیفتد.

این گروه سينمايي که بناست گروه سینمایی فرهنگ نام گیرد به صورت فول سانس و در پنج سانس از ۱۴ تا ۲۲ به اکران آثار غیرتجاری خواهد پرداخت؛ مديريت این گروه را سینماشهر برعهده خواهد داشت و اینکه بتواند برای شروع، چند سالن فول‌سانس در کل کشور را زیرمجموعه خود درآورد، بعدا مشخص خواهد شد.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی درباره این گروه چنين گفت: ایجاد گروه سینمایی فرهنگ، پاسخ به ضرورتی چندین ساله در حوزه اکران فیلم‌هاست که خلاء آن کاملا احساس شده و پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این گروه سینمایی بتوان رضایت خانواده سینما و مخاطبان این گونه آثار را در اقصی نقاط کشور جلب کرد. در این طرح، فیلم‌های سینمایی در سینماهای منتخب نمایش داده می‌شوند.

وی درباره روند اکران این آثار عنوان کرد: فیلم هایی که قرار است در این گروه سینمایی وارد چرخه اکران شوند به موسسه سینماشهر درخواست‌های خود را ارائه خواهند داد که پس از تایید در شورای انتخاب گروه سینمایی فرهنگ جهت اکران در سالن سینماهای منتخب اقدام خواهد شد.

خزاعی با توضیح اینکه یکی از معضلات فیلم‌های فرهنگی، اکران پراکنده، کم رونق و خارج از ضابطه این آثار بوده است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد زمان اکران آثار فرهنگی قاعده‌مند، شفاف، منظم و مستمر صورت گیرد به طوریکه مخاطب این نوع آثار در همه روزهای هفته، امکان دسترسی و تماشای آن را داشته باشند. به همین منظور سینماهای منتخب موظفند بسته زمانی اکران ساعات 14 تا 22 را به صورت مداوم و پیوسته داشته باشند. به عبارت دیگر فیلم منتخب گروه سینمایی فرهنگ طبق جدول زمان‌بندی مشخص در سالن‌های منتخب نمایش داده شده و بلیت‌فروشی آنها نیز به دو صورت آنلاین و حضوری صورت می‌گیرد.