1

ارتقای بیمه بازنشستگی و تخصیص بیمه بیکاری؛ مهمترین نیازمندی اهالی هنر

سینماروزان: مرتضی شایسته مدیرعامل موسسه هدایت فیلم که تولید بسیاری از آثار ماندگار دهه های مختلف سینما را در کارنامه دارد، با نگاهی واقع بینانه مهمترین نیاز اهالی سینما و هنر را طرح کرده‌.

 

مرتضی شایسته به خبرگزاری فارس گفته: مهمتر از هر مسئله‌ای، مسئله بیمه تامین اجتماعی و ارتقای بیمه بازنشستگی و تخصیص بیکاری هنرمندان است که البته ربطی به خود سینما ندارد اما اثرات مهمی در زندگی سینماگران دارد و امیدوارم این موضوعات با یک برنامه‌ریزی دقیق حل بشود.

 

اشاره این تهیه‌کننده باسابقه به زیرساخت های ضعیف معیشتی در صنف سینماست که باعث شده اهالی سینما بعد از سالها پرداخت حق بیمه با حداقل حقوق بازنشسته شوند؛ معضلی که هرچند محمد خزاعی رئیس فعلی سینما به دنبال حل آن بوده ولی معلوم نیست چرا روسای خانه سینما برای رفع آن شتاب به خرج نمی‌دهند و به یک برنامه زمان بندی دقیق نمیرسند؟ از آن سو سالهاست سینماگران از نبود بیمه بیکاری می نالند؛ که می طلبد یک بار برای همیشه حل شود.

 

این حرفهای مرتضی شایسته تهیه‌کننده قدیمی سینما را جدی بگیرید. سینمایی که اصحابش، بیمه بیکاری ندارند روسای صنوفش نمی‌توانند مدعی فرهنگ‌سازی باشند.