1

آمار فروش شش ماهه سینمای ایران چه می‌گوید؟ /نیاز گیشه به آثاری همچون “بی بدن” و “مست عشق”

سینماروزان/کیوان بهارلویی: پرفروش‌ترین آثار از فروردین تا پایان شهریور ماه به گزارش سامانه (سینما تیکت)، به ترتیب «تگزاس ۳» با ۱۱۷ میلیارد تومان فروش، «تمساح خونی» با ۷۷ میلیارد تومان فروش و «مست عشق» با ۶۷ میلیارد تومان فروش بوده‌اند.

در گزارش ۶ ماهه این سامانه، فروش هفت‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار قطعه بلیت سینما ثبت شده است که تعداد بلیت‌های خریداری شده برای هرکدام از این سه فیلم پرفروش، به ترتیب ۲ میلیون قطعه، یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه و یک میلیون و ۱۴۰ هزار قطعه است.

هرچند در کنار کمدی ها آثاری مانند “مست عشق”، “بی بدن” و “بچه زرنگ” را داشته ایم که در گونه های مختلف از تاریخی تا جنایی و کودک،در جلب مخاطب موفق بوده اند ولی عطش تهیه‌کننده ها برای تولید و اکران کمدی آن هم کمدی های اغلب با مایه های نوستالژی در گذر زمان در سینمایی با برتری مطلق ژانر کمدی در گیشه ممکن است رقابت فیلم‌سازان را دور از ارزش هنری و فرهنگی قرار دهد و تنها فروش گیشه، ارزش برتری فیلمی بر فیلم دیگر باشد.

به نظر می‌رسد برای ماه های روبرو، گیشه همچنان نیاز دارد به آثاری مثل “بی بدن” و “مست عشق” که در عین داشتن مایه های سرگرم کننده، ژانرهای مختلف را پیش‌روی مخاطبان قرار دهد.